Senaste nytt

Bestulen i incheckat bagage

Dr. Miles

Expert
Jag fick ersättning av Amex (Solid Försäkring) för en pryl som stals från incheckad väska.
Egentligen jag behövde att begära ersättning av flygbolaget men jag kunde reglera skadan via Amex försäkring.
 

Gus

Medlem
När vi reste Arlanda-London-Johannesburg-Windhoek (SAS och South African) så upptäckte vi vid ankomst Windhoek (Namibia) att våra necessärer hade blivit öppnade. Mina småflaskor whisky och frugans mascara var försvunna! Regeln om vätska gäller väl bara incheckat bagage? Någon som varit med om något liknande?
 

pep

Medlem
Har selv været ude for mistede nye sko (3 par) og andre småting, som jeg havde købt i Kampala. De forsvandt på rejsen hjem (EBB-JNB-ZRH-CPH). Rejste med hvs. SAA og Swiss
 

Erik M

Medlem
Jag checkade in en väska på ARN. Via IST och BKK kom den till AKL (Turkish, Thai, Thai). Där märkte jag att låset brutits upp och kontanter stulits.
Jag gjorde en rapport och en polisanmälan direkt.
Kommer att kolla med kreditkortets försäkring men hoppas inte på något. Kanske får ersättning för det söndrade låset på väskan?
 

Dr. Miles

Expert
Den du köpt biljetterna hos
Det är kanske inte alltid så.
Jag skulle snarare att säga det flygbolaget som flög sista sträckan innan du har fått väskan.

T ex om du flyger Stockholm-(SAS)-Frankfurt-(Lufthansa-)-Bangkok-(THAI)-Hong Kong med en biljett som du köpte från SAS (117-), THAIs ground handlings agent i Hong Kong som tar hand om ärendet.
Jag tror inte att SAS ersätter till dig direkt i detta fall.
 
Toppen