Senaste nytt

Flygplatser med Transit Hotell

Hej, letar genom ett antal flygalternativ CPH-SYD där jag worst case får resa eco.

Det kan då vara skönt "dela upp" resan med en lång transfer 6-9h nånstans där det finns transithotell, dvs inne i flygterminalen för att slippa passkontroller transfer buss etc och istället få vettig sömn.

Har bott på det i Doha flera gånger men Doha-Sydney är ca 15h så hade hellre hittat transfer i Asien nånstans.

Hittade ingen tråd med lista över flygplatser med transithotell. Någon som vet något bra?

Tack på förhand.
 

fcx

Medlem
Brukar finnas på de flesta riktigt stora flygplatser. Finns exempelvis i både Singapore och Bangkok.

Annars kan man ju försöka dela upp resan med ännu längre transfer (12-18h) så man hinner varva ner och sova ut. Två long-haul i direkt följd sliter på kroppen, speciellt i eco.
 
Brukar finnas på de flesta riktigt stora flygplatser. Finns exempelvis i både Singapore och Bangkok.

Annars kan man ju försöka dela upp resan med ännu längre transfer (12-18h) så man hinner varva ner och sova ut. Två long-haul i direkt följd sliter på kroppen, speciellt i eco.
Tack, vet du om Seoul har?
Lite lurigt ibland att googla då massor heter "airport hotell" men jag är ute efter airside.
 

Canadien

Medlem
De 10+ gånger jag immigrerat i Seoul på Incheon har det aldrig varit mer än 15 min kö. Så det går rätt kvickt att ta sig till de bättre hotellen landside
 
  • Gilla
Reactions: Pho
Toppen