Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

EBD_Hakan

Medlem
Helt ok frukost i United-loungen, sitter där nu och kör lite frukosthäng och kaffe och uppskattar varm mat (proteinrik dvs bacon och äggröra!) till frukost istället för bara yogurt och kolhydrater. Planerar att testa Thai också, har några timmar kvar till mitt flyg till BKK så ska nog hinna uppskatta lite ädlare drycker också :)
 

pep

Medlem
Testede SQ, TG og UA loungerne i forgårs; Havde 8 timer i HKG - rejste med TK til CPH vis IST. Staff, service niveau, mad og drikke er klart bedst i Silverkris loungen. Dertil har de som de eneste bar og champagne. Professionel bartender - proaktiv og charmerende. Men det er som at være i en hule uden vinduer. Ingen musik i baren. TG og UA er smukke lounger med vanvittigt smukke panoramaudsigter over flyvepladsen. Det vejer tungt. De har alle bad men jeg fandt ingen soverum.
 
Testede SQ, TG og UA loungerne i forgårs; Havde 8 timer i HKG - rejste med TK til CPH vis IST. Staff, service niveau, mad og drikke er klart bedst i Silverkris loungen. Dertil har de som de eneste bar og champagne. Professionel bartender - proaktiv og charmerende. Men det er som at være i en hule uden vinduer. Ingen musik i baren. TG og UA er smukke lounger med vanvittigt smukke panoramaudsigter over flyvepladsen. Det vejer tungt. De har alle bad men jeg fandt ingen soverum.

Jag håller med om att både TG och UA är betydligt trevligare lounger, mycket ljus och luft. Men jag tycker faktiskt också att matutbudet är bättre, eller åtminstone lika bra i dessa lounger jämfört med SQ. När det gäller frukost (breakfast) så tycker jag nog att UA är bäst.

Lite OT, men generellt så brukar jag bli ganska besviken på SQ lounger. Den enda riktigt bra, tycker jag, är deras nya i BKK.
 
  • Gilla
Reactions: pep

AABack2ARN

Medlem
Singapores lounge i London T2 är det inget större fel på. Däremot var jag inte jätteimponerad av deras lounge i Singapore. Men det kan ha berott på att loungen var överfull...
 

Kimmen00

Medlem
Singapores lounge i London T2 är det inget större fel på. Däremot var jag inte jätteimponerad av deras lounge i Singapore. Men det kan ha berott på att loungen var överfull...

Singapores lounger i London och Bangkok är riktigt grymma. Men den i Hong Kong var jag inte impad av. Ngn bar såg jag ej heller, oas var det på morgonen så det var inte direkt det jag letade efter. I Hong Kong tycker jag Uniteds är riktigt bra!
 

Martin B

Medlem
Jag kommer att flyga till Hong Kong med SAS i Plus och är EBG, kommer sedan att flyga vidare med Hong Kong Airlines (HX) i bokningsklass V. Allt bokat på SAS hemsida.

Kommer jag att ha tillgång till lounge mellan dessa flyg? (Har inget priority pass).

Vilken lounge är i så fall bäst att sitta och jobba i? Och om jag inte skulle ha tillgång till lounge, finns det något annat ställe på flygplatsen som kan rekommenderas för att jobba på?
 

palmen

Moderator
Jag kommer att flyga till Hong Kong med SAS i Plus och är EBG, kommer sedan att flyga vidare med Hong Kong Airlines (HX) i bokningsklass V. Allt bokat på SAS hemsida.

Kommer jag att ha tillgång till lounge mellan dessa flyg? (Har inget priority pass).

Vilken lounge är i så fall bäst att sitta och jobba i? Och om jag inte skulle ha tillgång till lounge, finns det något annat ställe på flygplatsen som kan rekommenderas för att jobba på?
Hong Kong Airlines är mig veterligen inte med i Star alliance så du lär inte ha tillgång till någon lounge.
Har tyvärr ingen input vart du bäst Jan jobba, kanske någonstans Priority Pass lounge eller liknande du kan betala in dig i.
 

Agö

Medlem
Jag kommer att flyga till Hong Kong med SAS i Plus och är EBG, kommer sedan att flyga vidare med Hong Kong Airlines (HX) i bokningsklass V. Allt bokat på SAS hemsida.

Kommer jag att ha tillgång till lounge mellan dessa flyg? (Har inget priority pass).

Vilken lounge är i så fall bäst att sitta och jobba i? Och om jag inte skulle ha tillgång till lounge, finns det något annat ställe på flygplatsen som kan rekommenderas för att jobba på?
Ganska säker på att det går att köpa sig in på t ex Plazaloungerna (finns flera).
 
Toppen