Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Jönsson

Medlem

Moco

Medlem

Finner det intressant att seriös press (i den mån de finns) ens bryr sig om att lyssna på och skriva vad denne man säger. Återigen talar han ju i egensak och oftast handlar det ju mest om snicksnack och nedsättande trams. Oavsett vad man tycker om Norwegian så gör det säkert ont för honom att tvingas inse att Kjos på förhållandevis kort tid lyckats bygga något helt annat och långt mer välfungerande än vad han själv lyckats med. Han är en stor fisk i en liten pöl, som struntat i sina kunder sedan dag ett. Kjos å andra sidan har haft större ambitioner, och jag kan ju, även om jag sällan reser med såväl Norwegian som Ryan, lugnt påstå att Norwegian är en helt annan upplevelse än Ryan. Jag betvivlar inte att det är tufft därute, men tror inte att hans förhoppningar kommer att infrias. Över tid så skulle det inte förvåna mig om Kjos sväljer hela irländaren.
 

Agö

Medlem
Oavsett vad man tycker om Norwegian så gör det säkert ont för honom att tvingas inse att Kjos på förhållandevis kort tid lyckats bygga något helt annat och långt mer välfungerande än vad han själv lyckats med
Intressant. Marknaden verkar dock tycka att Ryanair är mer välfungerande. Åtminstone för tillfället.

Norwegian:
upload_2017-9-4_14-23-6.png


Ryanair:

upload_2017-9-4_14-23-42.png
 

Moco

Medlem
Intressant. Marknaden verkar dock tycka att Ryanair är mer välfungerande. Åtminstone för tillfället.

Norwegian:
Visa bifogad bild 67156

Ryanair:

Visa bifogad bild 67157

Ja, det har du rätt i. Men jag pratade inte om aktiemarknadens syn, utan, i min mening, välfungerande sett till upplägg och kundupplevelse. Säger inte att Ryan inte har en stark ställning, men det är ingen garanti för att det alltid kommer att vara så. Jag tror personligen inte att Norwegian är borta om ett halvår. Norwegian har, i min mening, en styrka som Ryan i dagsläget inte kan matcha, över tid tror jag också att det kommer att visa sig. Lite Saida Andersson varning över mitt resonemang här, men jag vidhåller min position :)
 

Agö

Medlem
Ja, det har du rätt i. Men jag pratade inte om aktiemarknadens syn, utan, i min mening, välfungerande sett till upplägg och kundupplevelse. Säger inte att Ryan inte har en stark ställning, men det är ingen garanti för att det alltid kommer att vara så. Jag tror personligen inte att Norwegian är borta om ett halvår. Norwegian har, i min mening, en styrka som Ryan i dagsläget inte kan matcha, över tid tror jag också att det kommer att visa sig. Lite Saida Andersson varning över mitt resonemang här, men jag vidhåller min position :)
Ja, om inte annat blir det mkt intressant att se hur Norwegians satsning blir på några åra sikt. Ny bas i Argentina t ex, spännande. De går ju ifrån den affärsmodell de hade från början, medan Ryanair kör vidare på inslagen väg (med vissa skillnader, t ex att de inte flyger till obygden utan till rätt flygplatser).
 

EXP

Medlem
Det är väl tämligen enkelt. Investerare/marknaden har fortsatt förtroende för bolaget.

Ja och det säger väl precis ingenting? En rapport imorgon att vinsten har blivit till förlust, terrordåd eller vad som helst och kursen sjunker som en sten. Vad hade historian för betydelse då? Historian är just historia över hur det gått, säger ingenting om framtiden.
 
Toppen