Senaste nytt

Transfer Star Alliance status (Diamond) till One World?

emjo

Ny medlem
Jag har hört att om man är Diamond hos SAS (Star Alliance) så ska man kunna komma in på motsvarande nivå hos BA (One World) där jag annars är Blue. Någon som vet hur? När jag ringer BA Executive Club landar man hos ett call center i Indien och ingen som vet... Tacksam för svar.
 

Canadien

Medlem
Gick tidigare att matcha till TopBonus Gold (OneWorld) men den dörren är stängd tills AirBerlin löst sin konkurs. Du kan titta på statusmatcher.com för att se om något annat OneWorld-bolag ger matchning mot Star Alliance.
 

palmen

Moderator
Jag har hört att om man är Diamond hos SAS (Star Alliance) så ska man kunna komma in på motsvarande nivå hos BA (One World) där jag annars är Blue. Någon som vet hur? När jag ringer BA Executive Club landar man hos ett call center i Indien och ingen som vet... Tacksam för svar.
Nej, British Airways matchar inte Eurobonus Diamond till British Airways Gold (motsvarande nivå). Tror inte de matchar över huvud taget.
Tidigare har man kunnat ta en genväg till Sapphire nivån inom OneWorld genom att match till Guld på Air Berlin men det går inte längre mig veterligen då Air Berlin är lite "skakiga" just nu.
American Airlines kan eventuellt ge dig en challenge så du får status i 3 månader men under den tiden måste du uppnå vissa kriterier för att få behålla det.
 

emjo

Ny medlem
Tack Canadien och Palmen för era svar. Jag fick även pratat med en representant för BA här i UK men fick samma svar där. Inte helt oväntat men minst sagt ogenomtänkt av BA.. Nu kommer jag fortsätta pendla med SAS från London till Nordens alla huvudstäder istället för att gå över till BA. Antagligen byråkrati framför business i vanlig ordning hos flygbolagen..
 

trekker

Medlem
Tack Canadien och Palmen för era svar. Jag fick även pratat med en representant för BA här i UK men fick samma svar där. Inte helt oväntat men minst sagt ogenomtänkt av BA.. Nu kommer jag fortsätta pendla med SAS från London till Nordens alla huvudstäder istället för att gå över till BA. Antagligen byråkrati framför business i vanlig ordning hos flygbolagen..
Det låter ganska dumt om du är boende i UK. Flyger du business får du ihop ett silver kort busenkelt, du får dessutom bra perks redan som blue med businessbiljett.
 
Toppen