Jag skulle resa från BKK till CPH för några veckor sedan men påväg till mitt anslutningsflyg får jag ett SMS som meddelar att flyget är inställt.
SMSet innehöll en webblänk som enbart sa detsamma. Ringer SAS Kundtjänst och sitter 20 minuter i telefonkö, innan en kvinnlig agent svarar och hon känner inte till att flighten är inställd, strax efter bryts samtalet. Jag väntar en stund utifall hon skulle ringa tillbaka (kanske lite väl optimistiskt) ytterligare 20 minuter i telefonkö till en annan agent svarar. Efter 10 minuter kommer han tillbaka och bekräftar att flyget är inställt, orsak okänd. Jag klargör för honom att jag reser på en J biljett och är beredd att betala extra, är dessutom EBG bara jag kommer till ARN eftersom jag hade viktiga möten i Stockholm. Blir då hänvisad till att åka till flygplatsen och lösa det där. Förklarar för honom att jag anländer inrikes terminalen ganska sent. Han hänvisar återigen till flygplatsen. Jag ger mig inte och blir då i alla fall ombokad till näst nästa flight, som gick 30 timmar senare. Fick ett löfte att dom skulle försöka titta på det och kontakta mig, ingen hörde av sig. Därtill visade sas.se fel avgångstid, jag tog då lokal tid och allehanda tidsberäkningar i beaktande men faktum kvarstod avgångstiden stämde inte. Ringer SAS igen och får till svar att de inte kan svara på det utan jag hänvisas till flygplatsen för att kolla upp detta.
Resultat är att jag strax innan midnatt anländer BKK och tar in på hotell.
Och åker dagen (läs natten) efter. sas.se visar fel avgångstid men andra sajter visar rätt tid.
I mitt reklamationsbrev till SAS yrkar jag på full ersättning enligt EU direktivet samt transport, telefoni och logi.
Svaret från SAS kundrelationer var att bränsle läckage är extraordinärt vilket påverkar säkerheten. Men att dom ersätter mig för hotell, och telefoni. Och för att visa deras "välvilja" skulle jag även få €200 i resecheckar.
Jag tycker det är pinsamt dåligt. Biljetten kostade 25.000 SEK dom kunde inte routa om via en annan partner, trots att jag var villig att betala extra.
Vidare så funderar jag om ett allvarligt bränsleläckage uppstår om man ser till att underhålla planet fullt ut.
Vad tycker Ni? Tacksam för allehanda respons.
SMSet innehöll en webblänk som enbart sa detsamma. Ringer SAS Kundtjänst och sitter 20 minuter i telefonkö, innan en kvinnlig agent svarar och hon känner inte till att flighten är inställd, strax efter bryts samtalet. Jag väntar en stund utifall hon skulle ringa tillbaka (kanske lite väl optimistiskt) ytterligare 20 minuter i telefonkö till en annan agent svarar. Efter 10 minuter kommer han tillbaka och bekräftar att flyget är inställt, orsak okänd. Jag klargör för honom att jag reser på en J biljett och är beredd att betala extra, är dessutom EBG bara jag kommer till ARN eftersom jag hade viktiga möten i Stockholm. Blir då hänvisad till att åka till flygplatsen och lösa det där. Förklarar för honom att jag anländer inrikes terminalen ganska sent. Han hänvisar återigen till flygplatsen. Jag ger mig inte och blir då i alla fall ombokad till näst nästa flight, som gick 30 timmar senare. Fick ett löfte att dom skulle försöka titta på det och kontakta mig, ingen hörde av sig. Därtill visade sas.se fel avgångstid, jag tog då lokal tid och allehanda tidsberäkningar i beaktande men faktum kvarstod avgångstiden stämde inte. Ringer SAS igen och får till svar att de inte kan svara på det utan jag hänvisas till flygplatsen för att kolla upp detta.
Resultat är att jag strax innan midnatt anländer BKK och tar in på hotell.
Och åker dagen (läs natten) efter. sas.se visar fel avgångstid men andra sajter visar rätt tid.
I mitt reklamationsbrev till SAS yrkar jag på full ersättning enligt EU direktivet samt transport, telefoni och logi.
Svaret från SAS kundrelationer var att bränsle läckage är extraordinärt vilket påverkar säkerheten. Men att dom ersätter mig för hotell, och telefoni. Och för att visa deras "välvilja" skulle jag även få €200 i resecheckar.
Jag tycker det är pinsamt dåligt. Biljetten kostade 25.000 SEK dom kunde inte routa om via en annan partner, trots att jag var villig att betala extra.
Vidare så funderar jag om ett allvarligt bränsleläckage uppstår om man ser till att underhålla planet fullt ut.
Vad tycker Ni? Tacksam för allehanda respons.