Senaste nytt

Transfertid Heathrow Terminal 5

segra

Medlem
Heathrow experter!

Jag har noll koll på Heathrow och undrar om man behöver försöka få
till ett tidigare flyg från CPH för att vara på säkra sidan eller det är hyfsat lugnt?

Vi flyger med BA821 CPH till LHR Terminal 5 och ska sedan vidare med
BA105 LHR till DXB som också ska gå från Terminal 5. Vi landar 21.20
och flyget till Dubai går 22.20, dvs 1h connection. Är det lugnt med 1h här?
MCT är 1h så det ska ju normalt gå bra. Reser Club Europe/World så jag
förmodar att BA erbjuder fast track?
 

Dr. Miles

Expert
Vid passkontroll går det fort med Fast track men vid Fast track på säkerhetskontrollen kan det ibland bli längre köer än vanliga köer.

Många avgångar med widebody plan avgår från T5-B och T5-C så det kan ta lite extra tid att ta sig dit från vanliga Terminal 5.
 

segra

Medlem
Hej, det går bra men du kommer inte ha så mycket tid till annat än transfer.

Tack, hade redan räknat bort allat annat än just transfer men det vore surt om man missar sin flight
då nästa går 13.00 dagen efter....
Är en award biljett med QR från början och jag ville egentligen att de bokade oss på BA819 som lämnar
CPH 18:15 istället men QR ville inte boka in oss på denna flight
 
Min erfarenhet från LHR är att man ändå inte får reda på avgångsgaten förrän 60 minuter innan avgång. Man har således inte mycket för att komma dit mycket tidigare än så i alla fall.
 

011430121

Medlem
En liten undran, vilka datum är det ni skall åka?
Om det är snö på Kastrup med avisning och plogning av banan, och ni blir sena ut från Kastrup så är 1 timme i minsta laget.
 

khybner

Medlem
Jag har missat många connections med MCT eller strax över MCT men om du inte har något alternativ så är det inte så mycket att göra.

Värt att veta är att T5B och T5C har egna security så om du landar på T5B eller T5C så titta på displayerna om ditt långflyg går från dessa terminaler så slipper du åka in till T5A för att sedan ta dig ut till T5B eller T5C igen.
 

agehall

Medlem
1h på LHR T5 är normalt sett inga problem. Om man är lite sen brukar man bli mött av koordinatorer som hjälper till att få folk i tid till nästa flight.

Det är bara security på LHR och ingen passkontroll, så håll koll på ifall ni hamnar på T5B/C och om er nästa flight går från samma delterminal så ni slipper åka in till T5A för att sedan åka ut igen.
 
Hej ! Jag åker från Stockholm via London till Miami . Nu har dom flyttat flighten från Stockholm 0745 till 1125 landar på term 3 1310 och nästa går 1350 på term kommer jag hinna eller blur vi flyttade till en annan flight . Ska vidare till San Juan kl 2130
 
Toppen