Senaste nytt

Atlantic Airways: Till Färöarna för 20000 poäng

erc

Medlem
Noterar att Svalbard inte är helt utan konkurrens vad gäller udda bonusresmål.

Atlantic Airways flyger till Vagar från flera orter i Norge, Danmark och GB. Enligt SAS kostar en t/r bara 20000 poäng vilket ju kan locka oss som sällan uppnår sexsiffriga poängbelopp.

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Atlantic_Airways/

Har kikat på möjligheten att besöka Färöarna tidigare men ryggat tillbaka för de höga priserna. Atlantic Airways (RC) med monopol* på resor till och från Färöarna begär mellan fem och tio tusen kronor för en biljett. Lätt att falla för en resa till USA istället...

Blir man först till Färöarna, eller är detta redan en känd liten guldklimp alla forumrävar redan utnyttjat?

https://www.atlantic.fo/Default.aspx?sectionid=137

* Enligt uppgift kommer Air Iceland börja trafikera KEF-FAE i höst.

EDIT: Försöker utan framgång editera rubriken som dessvärre drabbades av slarvskrivning... :)
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
Jag har helt missat det här. Fick betala 8000 kr för min biljett CPH-FAE-RKV.
FAE - RKV flygs idag av Atlantic airways i samarbete med Air Iceland.
Nu blir jag sugen testa deras nya A319 :)
 
Last edited:

erc

Medlem
För en ej insatt person, vad gör man för roligt på Färöarna? :)

Man lägger det till sin lista över besökta platser. Och blir en bättre och intressantare människa. :)

Vad man gör där är nog lika individuellt som på alla andra icke-solcharterdestinationer. Personligen kommer jag hyra bil, köra runt, fotografera och kolla läget.
 

henrik l

Medlem
Den som känner för det kan även ta färjan mellan Hirsthals-Torshavn. Har man inte fått nog av att resa med båt, kan man strunta i att hoppa av i Torshavn och följa med vidare till Seydisfjördur på Islands östkust.
 

Palazzi

Medlem
För en ej insatt person, vad gör man för roligt på Färöarna? :)

Man kan titta på mossa!;) När jag fortfarande gick i skolan så stod det i vår gamla geografibok att mossan var det mest sevärda på öarna, hahaha.
Vi hade rätt kul åt den informationen. 6-8m tjock kunde den bli. Vi skämtade om att uttrycket "ana ugglor i mossen" måste kommit från Färöarna :p
 

erc

Medlem
Ska bli intressant att veta hur tillgången på bonusresor ser ut. Och hur avgiftsdelen påverkar beslutet. Man kan ju undra vad det egentligen är som gör att biljetterna kostar 5000-10000 (vi snackar Y). Kanske europas dyraste reguljärlinjer?
 
Toppen