Senaste nytt

Är Lufthansa snabba att återkomma vid reklamation/klagomål?

Kansai

Medlem
Hej!

Jag undrar om ni har någon erfarenhet på hur lång tid det tar för Lufthansa att återkomma när man reklamerat en resa enligt EU 261/2004? Brukar LH vara krångliga (á la Norwegian) eller lite mer tillmötesgående som SAS?

Tack.
 

Fedup

Medlem
Hej!

Jag undrar om ni har någon erfarenhet på hur lång tid det tar för Lufthansa att återkomma när man reklamerat en resa enligt EU 261/2004? Brukar LH vara krångliga (á la Norwegian) eller lite mer tillmötesgående som SAS?

Tack.

Inte så krångliga, men utan status kan det ta flera veckor innan du får svar.
 

DanielKif

Medlem
Jag registrerade ett ärende pga en över 6h timmar sen flygning den 11 november förra året.
Den 16 januari fick jag ett första svar om att en ersättning godkännes.
 

andersl

Medlem
Hej!

Jag undrar om ni har någon erfarenhet på hur lång tid det tar för Lufthansa att återkomma när man reklamerat en resa enligt EU 261/2004? Brukar LH vara krångliga (á la Norwegian) eller lite mer tillmötesgående som SAS?

Tack.

Jag hade ett ärende i somras i samband med strejken, och då det tog ca 5 veckor innan dom ringde upp och sa att jag självklart hade rätt till ersättning, och att jag skulle få en utbetalning på 1.200Eur (2 pers) inom 1-2 dagar. Vilket i verkligheten tog ca 7-8 arbetsdagar.
Men mycket professionell hantering och inget som helst krångel.
(är EBD men har ingen status inom LH gruppen)
 
Har skickat in ett ärende om ersättning. Har ingen lust att vänta i 2 månader på svar så undrar om man kan snabba upp det hela på nåt sätt. Tyvärr har de ju inget telefonnummer till supporten..Så enda är väl att fortsätta skicka påminnelsemail.....
 

Dr. Miles

Expert
Har skickat in ett ärende om ersättning. Har ingen lust att vänta i 2 månader på svar så undrar om man kan snabba upp det hela på nåt sätt. Tyvärr har de ju inget telefonnummer till supporten..Så enda är väl att fortsätta skicka påminnelsemail.....
Om du har redan ett Feedback ID nummer, kan du skicka e-mail till: customer.relations@lufthansa.com och hänvisa till Feedback ID numret.
 

Falcon71

Medlem
Finns det någon annan mail om ärendet rör första klass ? Jag mailade om att min IFE inte fungerade ingenting svar på 2 veckor , skickade igen då svarade dom på 10 min och tackade för synpunkter och beklagade att den inte funkade - inte ett ord om ersättning mm
 

Valley

Medlem
Tycker de varit som andra större bolag.
Någon gång har allt löst sig med blixtens hastighet redan på flygplatsen. Någon gång har du fått köra en irriterande process i efterhand.
 
Toppen