Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Hansi

Medlem
Åker varannan månad till Peking med A340, däremellan till Hongkong och La då med A330E. Efter att provat mig fram har jag funnit platserna 1A, 1H, 9A och 9H de bästa. Alla in mot gången. Det är lite spring kring plats 1 och in bakom gardinen när det är dax för mat annars väldigt lugnt. Gummiringen har pajat 1 gång, då i en A330E på väg till Hongkong.
 

Vic

Medlem
Hur är det att åka två personer och sitta varsin sida gång/fönsterplats på ojämn rad? Har svårt att avgöra hur "nära" man kommer... kan man kommunicera öht eller? Finns bara massa singelplats mittplats och fönstersäten atm nämligen :)
 

palmen

Moderator
Hur är det att åka två personer och sitta varsin sida gång/fönsterplats på ojämn rad? Har svårt att avgöra hur "nära" man kommer... kan man kommunicera öht eller? Finns bara massa singelplats mittplats och fönstersäten atm nämligen :)
Det är inte optimalt men fungerar för kortare meningsutbyten. Risk att fler behöver höra era samtal om ni pratar över gången. Jag skulle ändå ta sådana platser, eventuellt kan någon tänka sig att byta ombord sen och vissa platser kan vara blockade och öppna upp senare.
 
  • Gilla
Reactions: Vic
Det är inte optimalt men fungerar för kortare meningsutbyten. Risk att fler behöver höra era samtal om ni pratar över gången. Jag skulle ändå ta sådana platser, eventuellt kan någon tänka sig att byta ombord sen och vissa platser kan vara blockade och öppna upp senare.

Om alla platser finns tillgängliga då, vilka platser skulle du/ni valt då? Två personer som gärna vill prata då och då under resan.
 

Vic

Medlem
Om alla platser finns tillgängliga då, vilka platser skulle du/ni valt då? Två personer som gärna vill prata då och då under resan.
Kan inte svara på min egen fundering ovan kring att sitta över gången då vi fick mittenplatser både tur och retur, men det fungerar iaf ypperligt att kommunicera då. Egentligen enda optimala alternativet i sas kabin om man åker två, som sagt utan att ha tvingats pröva att sitta på varsin sida av gången.
 

Vic

Medlem
Rad 1 mittenplatserna, jag och min fru satt på rad 2 i mitten senaste gången och vi hade hellre suttit längst fram.
Tycker tvärtom :) visst luftigt och bra längst fram men blir lite mer intimt längre eller längst bak. Dock trängre att sätta sig och resa sig men det gör mig inte så mycket..
 
Vad skulle ni rekommendera för två vuxna och en 2.5-åring (i bilstol)? Verkar ju vara vettigt att sitta på udda rader med stolen ut mot gången, tex A, D och F.

Om man sitter på 1ADF, har man då mindre access till sina saker under start/landning/turbulens, eller är det samma?

Lilla kabinen, känns den privat, eller är det öppet ut till tex buffe och toaletter som stör?
 

Canadien

Medlem
Vad skulle ni rekommendera för två vuxna och en 2.5-åring (i bilstol)? Verkar ju vara vettigt att sitta på udda rader med stolen ut mot gången, tex A, D och F.

Om man sitter på 1ADF, har man då mindre access till sina saker under start/landning/turbulens, eller är det samma?

Lilla kabinen, känns den privat, eller är det öppet ut till tex buffe och toaletter som stör?
Rad 1 hade jag iallafall valt, speciellt med en 2.5'åring som kanske vill sitta i knät, då ger det extra utrymmet framför rad 1 mervärde. Har inte rest i 340 med SAS nya business så kan inte säga något om bakre lilla kabinen.

Ang åtkomst till saker, det finns ett hål för fötterna även på rad 1 där man kan lägga täcket och andra prylar så jag skulle säga att det inte är någon skillnad.
 
Toppen