Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

mha321

Medlem
Ingen zone boarding fra OSL-ARN i dag.. Hvad er det der sker i SAS? implementere de kun det her zone halløj halvt?
Det är väl fortfarande på försök, som ska fasas ut bit för bit? CPH var först, ARN senare, men inte alla gater på båda flygplatserna från början.
 

olo

Medlem
Jag har nu testat kopplingen mellan Avianca, ett av bolagen som tydligt kör med boardinggrupper, och SAS. Avianca får inte med informationen om boardinggrupp till boardingpasset. Hur är det med United?
Innebär detta att man fortsättningsvis kommer att de behöva byta ut sina boardingpass när man byter och skall fortsätta med SAS, på samma sätt som man behöver göra när man byter från SAS till United till USA?
IMG_20170329_183756.jpg
Övre boardingkortet är för en SAS-flight ARN-GOT, i Plus med EBD inlagd - ingen gruppinfo. Undre boardingkortet är för en Avianca-flight SAL-LAX, där *G ger A. Business utan *G ger som på SAS B.
 
Känns alltid som alla får panik när det ska boarda fast man har bestämd plats redan. Dy flygbolagen alltid har problem med är att folk boardar och ställer sig ivägen för andra passagerare så att de inte kommer till sina platser. Detta påverkar avgångstiderna för plan ganska rejält.
 

DeWi

Medlem
Nu SK406 CPH - ARN var det zon boarding. Några framför mig fick stopp då de inte hade zon A eller B. Vet sedan ej vad som hände senare vilka zoner som fick gå på.
 

JWD

Medlem
Flyger SK177 i morgon, ARN -> AGH på en awardbiljett i GO. Zon G och plats 11A är EBG och ser ingen status på boardingkortet i mobilen (har dock aldrig tänkt på om EBG någonsin stått med. Står däremot att jag har fast track).
 

JWD

Medlem
Bonusbiljetter får aldrig status inlagt per automatik, du måste lägga in det vid check-in, be dem i Businessincheckdisken.

Tack för tipset! Man lär sig något nytt varje dag. För det visste jag faktiskt inte ens om. Men det förklarar samtidigt en del.
 

Alster

Medlem
Tack för tipset! Man lär sig något nytt varje dag. För det visste jag faktiskt inte ens om. Men det förklarar samtidigt en del.
Ett tips: när ni bokar bonusresan kan man lägga in ett kort där "registrera resan" på. Om man skriver in EB numret där, reggas resan direkt i SAS-appen och statusen kommer med...
 

pswe

Medlem
Ett tips: när ni bokar bonusresan kan man lägga in ett kort där "registrera resan" på. Om man skriver in EB numret där, reggas resan direkt i SAS-appen och statusen kommer med...
Har du fått det att fungera nyligen?
Jag har sett tipset tidigare och har provat, resan kommer absolut med i appen men fast track och EBD på passagerarlistan funkar inte...det står till o med i appen att jag får fasttrack men den släpper inte igenom i spärren...
 
Toppen