Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

chazzie

Medlem
Inlägg #3 i denna tråd ger nog svar på frågorna
I Plus verkar både EBS och EBB(member) bli zon B, men Go stod inte, dock lär väl framtiden visa vad det blir.

EBS i GO tror jag hamnar i C, EBS i Plus har rapporterats om att det blir B.
Det låter rimligt, det innebär att man som EBS ska försöka ta en plats långt fram i Go om man vill slippa försöka lägga upp väskan/jackan i overhead bins utan att hitta diverse skrymmande prylar där =} Som jag förstod det får de längst fram i Go boka sist om de inte har status.
 
SK1444 CPH-GOT igår. Till min stora lycka blev fyra-fem personer innan mig i kön nekade. Ganska högt nekande pip också. De som blev nekade såg ganska skamsna ut.

Tveksamt dock om det egentligen skall ses som en förmån att boarda först i en fullbokad ATR. Ryggsäckar, jackor, armbågar med mera fick jag i bakhuvudet under boardingen. Att folk inte kan hålla koll på kroppsdelar och persedlar.
 

MsTt

Ny medlem
mil

Kan inte tänka mig någon annan active military i USA förutom om någon försöker invadera landet och då tror jag inte dem flyger United. De enda jag kan tänka mig är andra högt uppsatta militärer inom olika NATO länder men då tror jag de har egna plan.

Sjukt off topic nu också jag vet, sorry palmen

Var på Reno-Tahoe flygplats för ett par år sedan och det kryllade av uniformerad kanadensisk militär. Antar att de var på väg til någon övning men tyckte att det var märkligt att de reste i fältuniformer på civila amerikanska flyg.
 

mha321

Medlem
Tveksamt dock om det egentligen skall ses som en förmån att boarda först i en fullbokad ATR. Ryggsäckar, jackor, armbågar med mera fick jag i bakhuvudet under boardingen. Att folk inte kan hålla koll på kroppsdelar och persedlar.
Som tur är så är det ju inte obligatoriskt att utnyttja den, fördelen är att du får välja. Har man inget eller bara litet handbaggage så brukar jag stå och titta på spektaklet och boarda sist istället. Av precis den anledning du nämner. Det är uppenbarligen väldigt svårt att hålla koll på sådana saker för folk...
 

FF#1

Medlem
Undrar i viken zon oväntade "mittsätesryttare" som dyker upp tre sekunder innnan boardig compleated hamnar, zon X kanske? :)

Sist jag flög så fick jag ingen zon GOT-ARN och A ARN-LLA.
På landvetter så vart det prio bording som oftast i gate 17 och på Arlanda släpptes alla bara på

satt långt fram i plus på fönsterplats på bägge flygnigarna är EBD
 

TasselT

Medlem
Vore inte det allra bästa att alla som har fönsterplats får gå ombord först, sedan alla med mittsäte och sist de som har gångplats.
Sedan inom dessa grupper först de som sitter längst bak och sist de längst fram.
Då skulle nog boarding bli mycket snabbare och dessutom betydligt trevligare för alla.

I övrigt instämmer jag med flera andra här att egentligen borde det vara en förmån att boarda sist istället för först.
Varför sitta och trängas och stöka på planet när man kan sitta och softa i baren och vänta tills boardingkön nästan försvunnit ? :p

/ TT
 

Canadien

Medlem
Finns mängder med forskning och det bästa som är praktiskt möjligt är slumpmässig boarding. Fönster-mitt-gång kan teoretiskt gå fortare men marginellt och ställer ändå till det med familjer o sällskap som vill boarda tillsammans.
 

Figge

Medlem
mil

Kan inte tänka mig någon annan active military i USA förutom om någon försöker invadera landet och då tror jag inte dem flyger United. De enda jag kan tänka mig är andra högt uppsatta militärer inom olika NATO länder men då tror jag de har egna plan.

Sjukt off topic nu också jag vet, sorry palmen

OT...
Inte så ovanligt med utländsk militär personal av lägre grad I Staterna som man kan tro. Utbildning på en del system är centraliserade inom NATO och det förekommer även ganska mycket gemensam övningsverksamhet inom ramen för både NATO och PFP mfl. Exempelvis har ju svenska Flygvapnet varit med vid "Red Flag" övningar vid något tillfälle. Sjävklart åker en del med "eget flyg" men många åker med vanligt reguljärflyg.
 

PetrelliDK

Medlem
Ingen zone boarding fra OSL-ARN i dag.. Hvad er det der sker i SAS? implementere de kun det her zone halløj halvt?
 
Toppen