Senaste nytt

Restaurangtips för en helg i Göteborg

Agö

Medlem
Ok - en liten "heads up"; fredagen bjöd på först ett besök i Dorsias bar där vi provade deras cocktail med samma namn, fortsättning på champagnebaren Forssen & Öberg som visade sig mycket trevligt och med kunnig personal. Lokalen skulle kunna beskrivas som 'intim'? Avslutningsvis blev det middag på Fiskekrogen efter tips i denna tråden. Lördagen: först träffa några BC:are på WestCoast och ett par glas Sancerre. Därefter promenad tilbaka till hotellet, Dorsia, och middag där. Visade sig hålla hög klass!
Nå, vad tyckte du om Fiskekrogen?
 

rvarttinen

Medlem
Nå, vad tyckte du om Fiskekrogen?
Jo, tack - de levererade en bra upplevelse! Kreationerna höll hög klass, bra råvaror, omtanke om smaker, snygg presentation, etc.

En liten udda fråga fick vi dock när huvudrätten kom in: "vill ni ha potatis till?" .. motfråga: "skulle det tillföra något?" ... "njäeh, egentligen inte ... om ni ni inte vill bli mätta ..." - vi tog inte in någon 'potatis', det behövdes inte. Det vi fick in stod bra i sig självt.

På det hela var det en bra upplevelse och vi sade oss när vi gick därifrån att det är en fråga om 'när' och inte 'om' vi bokar bord på Fiskekrogen igen.
 

Agö

Medlem
Jo, tack - de levererade en bra upplevelse! Kreationerna höll hög klass, bra råvaror, omtanke om smaker, snygg presentation, etc.

En liten udda fråga fick vi dock när huvudrätten kom in: "vill ni ha potatis till?" .. motfråga: "skulle det tillföra något?" ... "njäeh, egentligen inte ... om ni ni inte vill bli mätta ..." - vi tog inte in någon 'potatis', det behövdes inte. Det vi fick in stod bra i sig självt.

På det hela var det en bra upplevelse och vi sade oss när vi gick därifrån att det är en fråga om 'när' och inte 'om' vi bokar bord på Fiskekrogen igen.
Jag gillar den typen av restauranger där man vet att kvaliteten konsekvent är hög. I Stockholm käkar jag därför gärna på t.ex. Wedholms och Rolfs Kök. Enkelt koncept, inga konstigheter.
 

rvarttinen

Medlem
Jag gillar den typen av restauranger där man vet att kvaliteten konsekvent är hög. I Stockholm käkar jag därför gärna på t.ex. Wedholms och Rolfs Kök. Enkelt koncept, inga konstigheter.
Har du haft möjlighet att prova Portal vid S:t Eriksplan? Ny stjärna på kroghimlen!

Åter till Göteborg; nästa gång i stan' kommer vi definitivt besöka champagnebaren Forssen & Öberg igen, bo på Dorsia och förutom Fiskekrogen kanske prova någon för oss ny restaurang.
 
Har bokat en weekend i Göteborg med sambon. Inhämta vår 29e och 30e gemensamma stjärna. Fredag kväll Thörnströms kök, lördag lunch på Fiskekrogen och lördag middag på Koka. Ni som känner till stan: hade ni ändrat ngt?
 

patteng

Medlem
Har bokat en weekend i Göteborg med sambon. Inhämta vår 29e och 30e gemensamma stjärna. Fredag kväll Thörnströms kök, lördag lunch på Fiskekrogen och lördag middag på Koka. Ni som känner till stan: hade ni ändrat ngt?

Ett tips är att försöka få in en drink på Heaven23 som ligger i första Gothia Towers-tornet. Där får du goa drinkar till en fin utsikt :)
 
Toppen