Senaste nytt

Bäst och billigast Premium Economy mellan Europa och NYC?

Homer

Medlem
Det må ju vara hänt, men onekligen finns det ju tillräckligt många som är villiga att betala mer för att flyga direkt, annars hade priserna säkert varit lägre. Vad jag har förstått så verkar ju SAS Interkontinental rulla på ganska bra.

Rubriken var ju bäst och billigast, SAS är varken bäst eller billigast
däremot kanske snabbast, de som är villiga att betala SAS priser är
uppenbarligen inte tillräckligt många eftersom vinst fortsatt uteblir.
 

cmj

Medlem
Rubriken var ju bäst och billigast, SAS är varken bäst eller billigast
däremot kanske snabbast, de som är villiga att betala SAS priser är
uppenbarligen inte tillräckligt många eftersom vinst fortsatt uteblir.

Sorry, tappade bort mig lite där...men för många är ju tid pengar?!

När det gäller SAS vinster så har det nog väldigt lite att göra med deras Interkontinentala linjer, då dessa verkar gå fulla (vad jag har hört) och då finns det ju ingen anledning att REA ut platser som kan bli sålda till fullt pris.
Där det är svårare för SAS är väl på Europa linjerna?!, där kan jag hålla med dig att priserna på en del linjer borde sänkas för att locka fler att betala mer för Eco Extra eller Business.
 
Billigast PE just nu verkar vara BA med $1414 över Atlanten. AF är ganska nära med strax över $1547. SAS ligger också snäppet högre med $1676.

AFs premium economy är sissodär imho. Man har mer benutrymme och det är bredare plats mellan sätena. Stolarna har även eluttag. Om man får tag på dessa platser till vettiga priser är det en OK deal, men ofta är de på tok för dyra för att det ska vara värt det. Sedan får du ju dessutom förmånen att få en halvmara inkluderad i priset eftersom du antagligen behöver springa igenom halva CDG när du ska byta.

Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag att SAS Y slår AF PE varje dag i veckan.
Fattar inte varför du "beundrar" CDG så mycket ;), det är inte sämre än FRA eller för transferdelen LHR. Ett par stora amerikanska flygplatser eller även ryska SVO kan nog matcha CDG på halvmara punkten. Tappa några gram inför ett flyg är helt OK för min del.
 
Last edited:
Har ett par frågor om uppgradering WTP->CW: måste man boka sin WTP på BA hemsidan genom upgrade with avios funktion? Eller funkar det lika bra att endast uppgradera transatlantiska biten?
Hur förändras tillgängligheten av uppgraderingsbara WTP säten med elitstatus?
 

doc

Medlem
Du måste ha köpt din biljett av BA för att kunna uppgradera den med Avios om jag förstått saken rätt. Dock går det utmärkt att enbart uppgradera den transatlantiska delen av resan, vilket ofta är enklare då tillgängligheten på platser i CE från Europa kan vara begränsad. Det går även att uppgradera enkel väg om tillgängligheten inte finns åt båda hållen. Jag har själv alltid ringt BA för att göra detta, då jag inte riktigt är nöjd med funktionen på webben för just detta ändamål.
 
Toppen