Senaste nytt

[Business class] Amsterdam-Phuket T/R, SWISS, 15.200 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Tyvärr sträckan Zurich-Phuket är opererad av Edelweiss.

[Business class] Amsterdam-Phuket T/R, SWISS, 15.200 SEK inkl. skatter

AMS-HKT T/R
Flygbolag: SWISS(LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZICSWINL
Pris: 1.300 EUR + skatter ca 418 EUR, totalt ca 15.200 SEK inkl. skatter
Till Bangkok med SWISS opererad flight kostar ca 1.805 EUR inkl. skatter. Biljettvillkoren är tyvärr inte det samma.
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Stopover: Obegränsad
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Amsterdam-(LX)-Zurich-(LX)-Phuket
Det går ej flyga via Bangkok med det här priset.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Edelweiss Business class
6113266791_afb3385223_z.jpg

(Foto: Edelweiss by Benjamin James King on Flickr)

Poängintjäning:

SWISS Z klass ger:
 
Jonas C har rätt. Edelweiss flygningar, även med LX prefix, ger inga EB poäng överhuvudtaget. Vi flyg med LX prefix förra året med just Edelweiss och det gav inga poäng.
 

Dr. Miles

Expert
Har för mig att man inte får några poäng på Edelweiss, då de inte är medlemmar i *A.

Jonas C har rätt. Edelweiss flygningar, även med LX prefix, ger inga EB poäng överhuvudtaget. Vi flyg med LX prefix förra året med just Edelweiss och det gav inga poäng.

Aha, det är ju synd.
Jag trodde att man kunde tjäna miles/poäng som vanligt om det var opererad av wet-leased plan. För det var inga problem att få miles/poäng på THAI/Turkish Airways flyg som använde Jet Airways plan.
 

pep

Medlem
I found this recent review of Edelweiss bz-class fra SKYTRAX:

EDELWEISS AIR customer review : 1 September 2010 by L Gebski (Poland):

Trip Rating : 10/10 Recommended: Yes Value for Money: Yes Cabin Flown: (Economy and Business)

Excellent economy class (PUJ-ZRH) - food, service & seats are excellent. Service and comfort better than Swiss aircraft. Business class (ZRH-PUJ) not bad but only in first row! If you fly on Edelweiss Air (A330-200) no sense to pay extra money for business.
 

agehall

Medlem
Jag harsvårt att tro att de har *bättre* service och komfort än Swiss. Att man hittar sådana omdömmen på Skytrax gör mig bara mer och mer skeptisk mot dem. Det skulle inte förvåna mig ifall de snart listar FR som en five-star airline...
 
Toppen