Senaste nytt

Hur långt går du för att samla bonuspoäng?

gdaily

Medlem
Hur långt går du för att samla poäng? vad är det mest udda du gjort för att fixa poäng eller status? Nu pratar jag inte en simpel routing som Stockholm-Köpenhamn via London, sådant gör vi väl nästan i sömnen, utan mer udda roliga saker?

Får väl börja själv: Förra året var jag på jobb och semester i Las Vegas under 18 dagar i juni. Det blev perfekt för en liten madrass-run - jag bytte mellan Hilton Las Vegas och Hilton Vacation Suites 17 gånger. Varför?

Jo,

* Hilton Guldstatus efter 16 stays.
* 2000 flygpoäng till mitt Bmi-kort per natt
* En frinatt Hilton worldwide per fjärde stay.

Det var ganska praktiskt, dessa två Hiltonhotell ligger väldigt nära varandra och delar garage, så hyrbilen stod där med den mesta av min packning i bagageluckan, och jag gick fram och tillbaks med en mindre väska.

Tyvärr använde jag frinätterna till ganska billiga hotell i $150-dollarsklassen (2 * Miami Airport, 1 * Gatwick) och pappa fick bo på Hilton Slussen en natt när han var på besök i Stora Stan.
 
Inte ett steg, jag ska snart bli pappa och njuter av att inte resa på min fritid utan vara hemma med familjen.

El jo jag har ju ett kombi EBP kort men använder det mycket sällan då jag hellre använder mina stålar än shoppar på kredit.

Och när jag tänker på det, jag har nog massor av poäng som brinner inne om jag inte gör ngt av dom...
 
Besöker Italien två gånger denna vecka, i morse åkte jag LLA-ARN-FRA-LIN, sover en natt i Milano och i morgon MXP-ARN. En natt på Arlanda, sedan semester i Verona, cirka 20 mil från där jag befinner mig nu. Varför åkte jag då på den här turen till Milano? Jo, givetvis för att få ihop två legs med Lufthansa och därmed matcha mitt EBG-kort till M&M Senator och behålla *G-status under hela två år framöver! :)

Kanske sånt som andra gör "i sömnen" men för mig känns det lite crazy...

För övrigt kändes det som bra service med Lufthansa i Eco med en varm pizzabit ARN-FRA och en god kaka på FRA-LIN. Rätt hyfsat rödvin också. :)
 

Senator

Moderator
Hum.... förutan att resa ständigt via FRA/MUC/DUS/HAM/ZRH till London menar du? :cool:
Låt mig testa denna på dig;
I januari 2010 var jag på semester i San Juan, PR. Tisdagen den 5 januari ringer min dåvarande chef och kollar om jag kan tänka mig ta ett 3 dagars uppdrag i Taipei veckan efter. Då jag har en nära vän i Taipei, var det viktigt för mig att ta uppdraget än om jag redan veckan därpå skulle till Indien.

Så, min res rut med Star Alliance blev:
14 Jan SJU-EWR med CO i First
15 Jan JFK-ZRH med LX i business
16 Jan ZRH-ARN med LX i business (landar 15:45, väskorna av snabbt)
Allt detta var redan inbokat och betalat av mig

Hemma väntar en kompis som har hämtat saker på kontoret som behövs. Jag byter om, packar om på 45min innan jag reser tillbaka till Arlanda
16 Jan ARN-CPH med SK i business
16 Jan CPH-BKK med SK i business
17 Jan BKK-TPE med TG i business
Jobb 3 dagar där jag inte vet vad som är upp eller ner

20 Jan TPE-BKK med TG i business
21 Jan BKK-CPH med SK i business
21 Jan CPH-ARN med SK i business
Min kropp pajade totalt, så jag blev dunder sjuk när jag kom hem

24 Jan ARN-VIE-DEL med OS i business, avresa 07:05
31 Jan DEL-VIE-ARN med OS i business, avresa 02:00
Jobbade alla dagar t.o.m. lördagen
Great Circle Mapper

Det blev en rivstart på M&M kvalåret. Jag tror jag gjorde 45% av året redan i januari.
 

Gnopps

Medlem
Verkligen kul att läsa om andras upptåg för att behålla statusen. Tror inte jag själv skulle orka byta hotell varje dag.

För ett tag sedan beställde min brorsa tyska Handelsblatt till alla familjens medlemmar och sina vänner. Man fick tillräckligt många miles för varje prenumeration för att det skulle löna sig men det gick endast med en prenumeration per hushåll. Så under tre månaders tid fick jag Handelsblatt varje dag i brevlådan. Det jobbiga var att den kom i en svåröppnad platsficka vilken man var tvungen att ta bort innan man kunde lägga tidningen i återvinningen.

Själv ska jag ut och resa snart för att förnya statusen. Skrev lite om det i en annan tråd och rutten har ändrats lite på grund av tidtabellsändringar. Åker med en kompis lördag kväll och hemma igen måndag lunch en vecka senare, alltså 31 flyg på 9 dagar (ekonomi för en mer äkta upplevelse :cool:):

HEL-CPH-AMS-SFO-LAX-PHX-MSP-MKE-ORD-MSP-FOD-MSP-CMH-ATL-HOU/IAH-AMS-BUD-CDG-IAD-ATL-LIT-MEM-DFW-SLC-SUN-SLC-PHX-LAX-SEA-CDG-CPH-HEL


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Gnopps> Jag är mäkta imponerad! 31 flyg på 9 dagar! Jag är alltid nyfiken på vad sånna här resor kostar så du får gärna dela med dig om du känner för det :)
 
Själv ska jag ut och resa snart för att förnya statusen. Skrev lite om det i en annan tråd och rutten har ändrats lite på grund av tidtabellsändringar. Åker med en kompis lördag kväll och hemma igen måndag lunch en vecka senare, alltså 31 flyg på 9 dagar (ekonomi för en mer äkta upplevelse :cool:):

HEL-CPH-AMS-SFO-LAX-PHX-MSP-MKE-ORD-MSP-FOD-MSP-CMH-HOU/IAH-AMS-BUD-CDG-IAD-ATL-LIT-MEM-DFW-SLC-SUN-SLC-PHX-LAX-SEA-CDG-CPH-HEL

Bland det sjukaste jag någonsin sett :D
 
Toppen