Senaste nytt

BA till London Heathrow i Business - flygplanstyp

Stefan62

Medlem
Ska just boka resa till London i juli och då i C-klass.

Finns det anledning att boka avgångar så att det blir med 767 eller är det ok med A319/320? (Priset är detsamma.)

Är det samma service på båda?

Är det ok att "posta poäng" till FinnairPlus?
 

Mikael

Medlem
Servicen ska vara densamma oavsett plantyp, dock är det olika bra mat beroende på tid på dygnet (afternoon tea går inte att jämföra med en full måltid). När jag har åkt deras 767 har de varit rejält slitna. Dock hade jag och två andra pax hela C-kabinen till oss själva sist jag åkte 767 :)
Satsar du på Finnair plus är det naturligtvis ok att posta dit. Själv har jag övergett den för BAEC.
 

Senator

Moderator
Om du åker med B767an (BA780/781) så boka plats D-F i mitten. Planet har konfig 2-3-2 där mittenplatsen på 3 är tom.
 

Concorde

Founding Member
Jag föredrar A319/320/321 i businessklass (även kallad Club Europe). Planen är som regel nyare och fräschare än 767 som ibland kan vara riktigt slitna. Mer personlig och privatare känsla i dom mindre planen också. Endast 2 + 2 med blockerat säte i mitten.
 

bL0m

Medlem
Om du åker med B767an (BA780/781) så boka plats D-F i mitten. Planet har konfig 2-3-2 där mittenplatsen på 3 är tom.

Jag föredrar A319/320/321 i businessklass (även kallad Club Europe). Planen är som regel nyare och fräschare än 767 som ibland kan vara riktigt slitna. Mer personlig och privatare känsla i dom mindre planen också. Endast 2 + 2 med blockerat säte i mitten.

*asgarv* båda alternativen på flygplan är alltså bra? :)
 

Senator

Moderator
Jag var lite för snabb :cool: Jag föredrar BA781 då den avgår från ARN 18:35. Som flygplan är B767 helt ok, och senaste gånger har planet varit rent och snyggt. Men, jag varnar som Concorde för att sitter man på A-B eller J-K så blir det tight. Man måste sitta D-F.

Jag reser sällan med BA780 från LHR, så jag reser mycket med A320 eller A321 till ARN. Så man måste lägga till helheten som t.ex. tidtabellen och därmed passar BA781 med B767 perfekt för mig, och jag vet vart jag skall sitta. Ibland ersätts CE config med CW config och då är det extra trevligt.
 

bL0m

Medlem
Jag var lite för snabb :cool: Jag föredrar BA781 då den avgår från ARN 18:35. Som flygplan är B767 helt ok, och senaste gånger har planet varit rent och snyggt. Men, jag varnar som Concorde för att sitter man på A-B eller J-K så blir det tight. Man måste sitta D-F.

Jag reser sällan med BA780 från LHR, så jag reser mycket med A320 eller A321 till ARN. Så man måste lägga till helheten som t.ex. tidtabellen och därmed passar BA781 med B767 perfekt för mig, och jag vet vart jag skall sitta. Ibland ersätts CE config med CW config och då är det extra trevligt.

Både du och Concorde har bra koll... :)
 

Senator

Moderator
Jag har ett svagt minne om BA hade 2-2-2 i Business class på Boeing B767, har jag fel?

Det stämmer, men stolarna är 2-3-2. Det vill säga att det är inget utrymme på A-B och J-K medan stol E mellan D och F är ledig. Så bättre och mer plats.
 
Toppen