Senaste nytt

Air Baltic med ny business class

Gnopps

Medlem
För några dagar sedan skickade Air Baltic ut ett pressmeddelande att du skulle förbättra sin affärsklass men bla. ledigt mittensäte och bättre mat. Samtidigt skrev de på ett väldigt marketing-tillverkat språk att biljettpriset kan bli lägre.

Är det någon som märkt skillnad i service eller pris än?
 

Jacob

Medlem
Är det någon som märkt skillnad i service eller pris än?
Gällande priset står det "and making business class fares more attractive to those passengers who book early".

Kan kolla om det dykt upp några discounted business class fares, exempelvis om man bokar 7 dagar i förväg.

Nya sätespolicyn är att stolen bredvid är fri på Fokker 50 och Dash 8-400, flygplan där man har en 2-2 konfiguration ombrord.
Det är inte så kul att köra en full-fare biljett i business och hamna i ett propellerplan med någon bredvid i ett säte som inte är jättestort.
Flera andra bolag har gjort liknande, exempelvis Lufthansa.

26 april ska det i alla fall rullas ut, och det är idag.
 

Jacob

Medlem
Tittar man på publicerade fares syns ingen större skillnad vad jag kan se.

Billigaste faren Stockholm-Riga i både maj och juni ligger på SEK 8814 + skatter. Inget förköpskrav.

Det är iofs möjligt att Air Baltic inte laddat upp deras nya fares än i systemet, det var ju trots allt idag som nya konceptet lanserades.
 

Gnopps

Medlem
Tittar man på publicerade fares syns ingen större skillnad vad jag kan se.

Billigaste faren Stockholm-Riga i både maj och juni ligger på SEK 8814 + skatter. Inget förköpskrav.

Det är iofs möjligt att Air Baltic inte laddat upp deras nya fares än i systemet, det var ju trots allt idag som nya konceptet lanserades.
Jag skulle inte tro det kommer märkas någon vidare prisskillnad, det var väl därför det skrevs så vagt i pressmeddelandet..
 
Toppen