Senaste nytt

OptionTown - vad händer med biljettregler?

agehall

Medlem
Ytterligare en fråga om OT som jag inte känner att jag sett tidigare...

Antag att jag har en flight bokad i full flex, dvs jag kan avboka och få tillbaka allt förutom ev bokningsavgift. Om jag då applicerar OT och får den bekräftad, vad händer med biljettreglerna? kan jag fortfarande avboka? Och får jag isåfall tillbaka min uTO avgift?

Någon som testat kanske?
 

Paby

Medlem
Ytterligare en fråga om OT som jag inte känner att jag sett tidigare...

Antag att jag har en flight bokad i full flex, dvs jag kan avboka och få tillbaka allt förutom ev bokningsavgift. Om jag då applicerar OT och får den bekräftad, vad händer med biljettreglerna? kan jag fortfarande avboka? Och får jag isåfall tillbaka min uTO avgift?

Mina OT-uppgraderingar som gått igenom har gjorts till motsvarande bokningsklasser. Dvs oflexibla boknklasser i Economy har bokats i Z efter OT och flexibla klasser i Economy har bokats i C efter OT. Samma sak upp till Eco Extra.

När jag velat boka om så har det gått bra om jag haft en flexibel biljett från början. Om dom då gått på reglerna för originalbiljetten eller den uppgraderade biljetten har inte spelat nån roll då de matchat varandra regelmässigt. Avgiften till OT får du dock aldrig tillbaka - den förfaller så fort bokningsklassen ändrats och OT varit anledningen.
 

agehall

Medlem
Ok - lysande!

Det är underbart med BC.se, relevanta svar på i princip alla konstiga frågor man kan tänka sig inom bara ett par timmar! Det är service det!
 

Gnopps

Medlem
Lite lustigt, vet inte om det är så längre men förr så hade OT en länk på sin hemsida för att visa vilkea fördelar man får om man uppgraderar sin Blue1-biljett. Länken ledde till en sida där det bla. stod att ens biljett var full flexibel vilket nog inte var fallet om man köpt en snålbiljett och uppgraderat.
 
Toppen