Senaste nytt

[Business class] New York-Stockholm/København T/R, Jet Airways, 16.100 SEK inkl skatt

Dr. Miles

Expert
Lite annolunda men kvalitet flygbolag.

[Business class] New York-Stockholm/København T/R, Jet Airways, 16.100 SEK inkl. skatter

NYC-BMA/CPH T/R
Flygbolag: Jet Airways(9W), inom Europa = Brussels Airlines(SN)
Kabinklass: Business class
Bokningsklass: P(9W), D(SN)
Fare basis: P2EUROPE
Pris: 1.352 USD + skatter ca 945 USD, totalt ca 16.100 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Förköpskrav: 28 dagar
Köp senast: 2012-MAY-31
Stopover: en stopover i Bryssel är tillåten för 100 USD per stop.
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 500 USD
Ändring: Ja, gratis
Routing: New York-(9W)-Bryssel-(SN)-Stockholm/København

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jet Airways Business class
Jet Airways Business class 01.jpg
(Foto av Jet Airways Press Room)


Poängintjäning:
Jet Airways P klass ger:
New York-Bryssel-Stockholm t/r ger över 18.000 användbara miles till Lufthansa Miles&More.
 
Last edited by a moderator:
Ett bra pris för premium produkt. Något som kanske andra alliansbolag matchar snart? 9W brukar oftast ha billigast priser till Nordeuropa.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tänkte på dig när jag hittade detta pris, stewi. :)
Det är synd att de inte hade samma pris till Göteborg trots att Brussles Airlines flyger också ditt. :(
 

Cornelius

Medlem
Ett bra pris för premium produkt. Något som kanske andra alliansbolag matchar snart? 9W brukar oftast ha billigast priser till Nordeuropa.

Det finns i alla fall biljetter från flera destinationer i USA, inkluderad västkusten, och till LHR ~$ 1900 i slutet av maj och början av juni. Detta gäller oneworld och staralliance samt vs.
 
Jag tänkte på dig när jag hittade detta pris, stewi. :)
Tack! JetAirways har ganska bra tider för efter jobbet resor. Avgång 18.20 från JFK och ankomst 12.15.
En annan sak som är bra med denna biljetten är att man når Silver hos bmi och det går ju snabbt konvertera till BAEC Silver om jag uppfattat det rätt. Tyvärr passar inte datum, hade man resa före juni då var det ju ett säkert kort men 28 dagars förköp sätter stopp.

Det finns i alla fall biljetter från flera destinationer i USA, inkluderad västkusten, och till LHR ~$ 1900 i slutet av maj och början av juni. Detta gäller oneworld och staralliance samt vs.
Tror LHR bör undvikas fram tills hösten nu om man inte är ute efter oväntade förseningar. :)

Däremot flexibiliteten i denna biljett ger obegränsade möjligheter: man kan resa till NYC från Europa med en one-way bmi award för ungefär $800 och åka hem med 9W och sen ändra datum till återresan till nästa semestern.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
stewigriffin skrev:
En annan sak som är bra med denna biljetten är att man når Silver hos bmi och det går ju snabbt konvertera till BAEC Silver om jag uppfattat det rätt.
Det fungerarr tyvärr inte så. :(
Jet Airways flygningar ger användbara miles på bmi Diamond Club, men inte statusgrundande miles.
Jag vet dock ej om man kan få Silver/Gold bonus efter bmi har lämnat Star Alliance.
 
Toppen