Senaste nytt

Trick-it tråd (endast för experter)

Dr. Miles

Expert
Det är den publika biten, för 'contributors' (i brist på vettig svensk motsvarighet) av din amgnityd AHO så skickar jag det gärna i ett PM om du skulle vara intresserad.

Jag tror att jag har förstått ditt budskap, så behöver du inte skicka PM till mig. Tack för din omtanke. :)
 

tomle

Medlem
@JacobGBG:
Den där var väldigt lättknäckt. Tycker dessutom inte att du ska posta dumps som du fått av andra, jag skickade den till dig i förtroende på FT... Om du nu nödvändigtvis ska posta andras dumps så kan du väl i alla fall nämna vem du fått den av.
Du skriver själv att dumps stängs när de kommer ut, varför då posta en här och förstöra för en annan som faktiskt har kommit på den?

Vi får väl se hur lång tid det tar tills det hålet är stängt, hoppas att någon mod kan plocka bort informationen från tråden.
Ni andra som läst tråden, vänligen sprid inte.

/mannen
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
@JacobGBG:
Den där var väldigt lättknäckt. Tycker dessutom inte att du ska posta dumps som du fått av andra, jag skickade den till dig i förtroende på FT... Om du nu nödvändigtvis ska posta andras dumps så kan du väl i alla fall nämna vem du fått den av.
Du skriver själv att dumps stängs när de kommer ut, varför då posta en här och förstöra för en annan som faktiskt har kommit på den?

Vi får väl se hur lång tid det tar tills det hålet är stängt, hoppas att någon mod kan plocka bort informationen från tråden.
Ni andra som läst tråden, vänligen sprid inte.

/mannen

Din dump? Jag kan erkänna att jag hörde den från dig först men det tog ytterst lite ansträngning att upptäcka att den redan fanns ute på ett FLERTAL tyska bloggar. Jag skulle gärna vilja tro att du upptäckt den i ett vakuum. Om så är fallet ber jag om ursäkt men den har funnits väl tillgängligt på internet ett bra tag så min post till denna förhållandevis smala, högentusiastiska publik på BC.se kommer att göra marginell skillnad för dess överlevnad. Med tanke på det allmänt svala intresset här så skulle nog ytterst få ens tänkt mer på ovanstående post om inte du kommit in här med hårda ord och krav på moderator-ingrepp.

Anledningen att jag tog just denna dump istället för betydligt kortare/billigare alternativ med samma carrier är för att den är just förhållandevis dyr och låg-procentande. Låt oss inte glömma att jag faktiskt erbjöd dig något i gengäld dessutom så vi talar inte om allmosor här.

EDIT: Lite mer research visar att denna dump vart ute i offentligheten i över ett år och är fortfarande aktiv, så nej jag kan inte ta på något sett se hur BC.se skulle stjälpa detta.
 
Last edited:

tomle

Medlem
Tror du att jag hade reagerat så här om jag hade vetat att den fanns ute flera bloggar? Jag har ägnat många timmar åt att leta på ITA för att hitta t.ex. denna. Om den nu skulle försvinna så kan jag väl inte anklaga dig för det nu när jag vet att den finns ute på bloggar. Angående det du erbjöd så var det väl inte mycket att hänga i julgranen direkt "det fanns diverse flight på XX i Cx som fungerade som dump på *A" jämfört med att få en färdig 3x av mig.

Problemet är att det inte handlar endast om en 3x, det är ett exempel på ett kryphål som är öppet. Jag tror inte att flygbolagen blockar endast detta flyg om de ändrar systemen, då försvinner snarare möjligheten att dumpa den carriern med den carriern.

Det är tyvärr sådant här som gör just trick it-trådar till så ogästvänliga, ingen vill dela med sig eftersom man uppenbarligen inte kan lite på att de inte läcker ut.

Jag tänker inte säga mer om den saken nu, hoppas att tråden har lärt sig en läxa, det har i alla fall jag.
 
Mmm, jag är ingen moderator på forumet men som trådstartare ber jag er att hålla er lugnare.
Alla tricks finns ute där och vill inte man att det ska läcka ut då får man nog låta bli att dela med sig. Att ge något bort och be att inte sprida är som att ge en klubba till en 3 åring på måndag och be om att äta på lördag, tro mig det funkar inte :D
 

JacobGBG

Medlem
Tror du att jag hade reagerat så här om jag hade vetat att den fanns ute flera bloggar? Jag har ägnat många timmar åt att leta på ITA för att hitta t.ex. denna. Om den nu skulle försvinna så kan jag väl inte anklaga dig för det nu när jag vet att den finns ute på bloggar. Angående det du erbjöd så var det väl inte mycket att hänga i julgranen direkt "det fanns diverse flight på XX i Cx som fungerade som dump på *A" jämfört med att få en färdig 3x av mig.

Att du inte upplever att jag gjorde rätt för mig är en sak, du kunde bara ha frågat efter mer detaljer.

Det är tyvärr sådant här som gör just trick it-trådar till så ogästvänliga, ingen vill dela med sig eftersom man uppenbarligen inte kan lite på att de inte läcker ut.

Jag har väldigt svårt att förstå allvaret. Jag hittar helt öppna publiceringar om denna dump på flertalet bloggar/forum som tidigast från September 2010. Den har sannolikt nyttjats hundratals ggr, att BC.se skulle göra till eller från där...
 

johan_fbg

Medlem
Jag hittar helt öppna publiceringar om denna dump på flertalet bloggar/forum som tidigast från September 2010. Den har sannolikt nyttjats hundratals ggr, att BC.se skulle göra till eller från där...

Hur gick det, fungerar dumpen fortfarande?

Är ganska ny när det kommer till FD/trick-it/etc men har sakta börjat förstå hur det fungerar, bland annat tack vare FT-tråden.
 

JacobGBG

Medlem
Om den gör det så är det i verkligt begränsad regi.

På sistone så har trickandet varit lite avslaget på FT av anledningen att Alitalia har bjudit på oerhört många öppna mål med generösa OJs som dumpas sig själv i stil med €300 för C1-Peking osv.
 

JacobGBG

Medlem
Jag höftade, det har vart så många med AZ på senare tid att jag inte har koll. Jag har blivit så bortskämd att om ett trick har origin/return längre söder ut än FRA så står jag över.
 
Toppen