Observera dock att du måste byta terminal på Heathrow. SAS använder terminal 3 och Asiana terminal 1.
Interline avtal eller inte så har jag stött på att det inte gått att checka in baggaget hela vägen med bolag inom Star Alliance. Detta ledde i vintras till att jag var tvungen att hämta ut baggaget och vänta ett par timmar på att Turkish incheckningsdiskar skulle öppna i Beijing, tid jag egentligen hade tänkt spendera i loungen.Är det någon kombination av de stora bolagen (läs: "de som är med i en allians") som inte har interline-avtal?
Interline avtal eller inte så har jag stött på att det inte gått att checka in baggaget hela vägen med bolag inom Star Alliance. Detta ledde i vintras till att jag var tvungen att hämta ut baggaget och vänta ett par timmar på att Turkish incheckningsdiskar skulle öppna i Beijing, tid jag egentligen hade tänkt spendera i loungen.
Var bokade du den resan? När jag kollar sas.se får jag bara upp ARN - CPH - PEK - ICN som alternativ. Ska antagligen till Sydkorea själv nån gång i höst och skulle gärna prova på Asiana, har hört mycket bra om dem.
Jag räknar i alla fall med att du inte har bokat resan på Asianas egen hemsida, för den måste vara bland de absolut sämsta i hela flygbranschen! SAS hemsida är ett tekniskt underverk i jämförelse
Fast beror inte det på att det är allmänt svårt att få bagage vidareskickat inrikes i Kina? Det är ju ungefär samma sak som att du alltid måste ta ut bagaget på första stället du kommer till i USA. Dock kan man oftast checka in det igen med en gång, men ändå.
På utresan är det inte så mycket att välja på. Du kommer inte in i loungerna i terminal 3 och i terminal 1 finns bara Star Alliance loungen kvar då jag misstänker att den trevliga bmi loungen inte längre är ett alternativ.Jag noterade de i mina efterforskningar. Håller på och lägger upp en minutiös plan för att hinna med samtliga Star Alliance lounger på LHR. En förutsättning för detta var att jag inte behöver checka in baggaget igen i London.
Aha, det förklarar saken. SAS vill ju naturligtvis sälja biljetter till sina egna flighter, även om det innebär en sämre rutt med en extra mellanlandning i Kina.Den är bokad med US Airways Dividend miles, en bonusresa med andra ord.
Asianas hemsida är ingen höjdare, men jag tror själva flygupplevelsen är desto bättre