Senaste nytt

Thai Airways börjar flyga Bangkok-Sapporo (Japan) fr o m 2012-OCT-30

Dr. Miles

Expert
THAI börjar trafikera mellan Bangkok och Sapporo i norra Japan tre gånger i veckan fr o m 2012-OCT-30.
Sapporo är storsta stad på ön Hokkaido och nära till olika skidorter samt värma källor. :)


.2.4.6.
TG670
Bangkok 23:45 - Sapporo 08:00+1 333

..3.5.7
TG671
Sapporo 10:45 - Bangkok 16:15 333

Källa: Airlineroute.net

Planet kommer att användas är tyvärr Airbus A330 med gamla recliner Business class stolar onboard som den här.
2369051416_81c26e8149_z.jpg

(Foto: Thai Airways A330-300 Business Class by Luxemburgerlis on Flickr)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
THAI börjar trafikera mellan Bangkok och Sapporo i norra Japan tre gånger i veckan fr o m 2012-OCT-30.
Sapporo är storsta stad på ön Hokkaido och nära till olika skidorter samt värma källor. :)


.2.4.6.
TG670
Bangkok 23:45 - Sapporo 08:00+1 333

..3.5.7
TG671
Sapporo 10:45 - Bangkok 16:15 333

Källa: Airlineroute.net

Planet kommer att användas är tyvärr Airbus A330 med gamla recliner Business class stolar onboard.

Det var kul att läsa! Lite skidåkning i Japan hade inte varit fel :)

Tyckte jag nyligen läste här på forumet om någon som var på väg till en skidort i Japan (kan inte minnas vem...)

Har man lite tur/otur så kan man kanske få se denna varelse: http://factsanddetails.com/media/2/20090819-Japan-Animals blogspot 2126790729_ab8488b525.jpg
 
Last edited:

miles

Medlem
Härliga nyheter för en skidåkare som är bosatt i Bangkok till vardags...möjligheterna till att klämma lagg nere i Thailand är ytterst begränsade :) Blir nog att testa denna rutt till vintern!
 

palmen

Moderator
Det var kul att läsa! Lite skidåkning i Japan hade inte varit fel :)

Tyckte jag nyligen läste här på forumet om någon som var på väg till en skidort i Japan (kan inte minnas vem...)

Har man lite tur/otur så kan man kanske få se denna varelse: http://factsanddetails.com/media/2/20090819-Japan-Animals blogspot 2126790729_ab8488b525.jpg

Jag försökte få till routingen till Sapporo med mitt bidrag i tävlingen om att vinna en resa, blev slutdestination Tokyo istället :)
 

palmen

Moderator
Hade ju lätt kunna välja ARN-LHR-SIN-BKK-CTS på utvägen om man vetat om detta.
Problemet hade blivit hemvägen i och med att jag ville ha stopp i både Tokyo och Osaka, hade väl fått flyga CTS-TOKYO-ICN-LHR-ARN med stoppover i Tokyo och ta en egen inrikes resa t/r till Osaka.
 

Dr. Miles

Expert
Hade ju lätt kunna välja ARN-LHR-SIN-BKK-CTS på utvägen om man vetat om detta.
Problemet hade blivit hemvägen i och med att jag ville ha stopp i både Tokyo och Osaka, hade väl fått flyga CTS-TOKYO-ICN-LHR-ARN med stoppover i Tokyo och ta en egen inrikes resa t/r till Osaka.

Det hade du löst galant genom att flyga hem från Tokyo och stopover i Osaka. ;)
I och med både Jetstar och Air Asia Japan börjar flyga mellan Tokyo och Sapporo och biljettpriset på rutten kommer att sjunka rejält.
 
Last edited:
Toppen