Senaste nytt

British Airways 5 dagars rea på Club World (Business class)

Senator

Moderator
EDIT:
Gäller enbart affärsklass (Club World)


Hejsan,

Ny, kort rea från BA. Gäller för resor mellan 1 juli och 2 september till en rad destinationer:
Book a holiday in our sale - British Airways

New York 14,700kr är rätt bra, 16,200 till San Fransisco är jättebra samt LA och Seattle för under 16,000 lysande. Som alltid ger BA EC full intjäning på dessa.

Om någon behöver en OW TP run borde AHOs rutt till LA via JFK och Las Vegas vara lysande, Jag ser för mig:
ARN-LHR 40 TP
LCY-JFK 210 TP
JFK-LAS 210 TP
LAS-LAX 40 TP
500 TP en väg eller 1000 t/r för 16,000kr är mycket bra. Kan göras på en helg om någon är sugen...

Tyvärr behöver jag denna efter 9 september :(

--
Originalrubrik: BA rea 5 dagar at boka W, WT+ och CW
Ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:

joemume

Medlem
Grymma priser! Man får en nästan okontrollbar lust att köra en weekend i San Francisco bara för att det är möjligt! :cool:
 

Senator

Moderator
Precis, så känner jag. Jag skall åka till DC och NYC den 14:e augusti, och retur den 21:e. Åker med en tonåring på BA EC Avios i BA F och CW och använder 2-for-1 voucher. Hade jag åkt själv hade jag avbokat resan och bokat dessa priser. Jag måste resa med honom hela vägen, men jag tror faktisk jag återvänder till San Fran eller LA den 22:e augusti ;)
 

Dr. Miles

Expert
Tack Senator för tipset!

Här kommer AHO matrix. :)
Priset nedan är för Los Angeles, men biljettreglerna är samma för andra destinationer också.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Los Angeles, T/R, British Airways&co, 15.800 SEK inkl. skatter

STO-LAX T/R
Flygbolag: BA(British Airways), AA(American Airlines), IB(IBERIA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I (BA), A (AA inom USA)
Fare basis: I0SALE
Pris: 11.768 SEK + ca 4.000, totalt ca 15.800 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Förköpskrav: Nej
Boka senast: 2012-JUN-05
Gäller för utresa: mellan 2012-JUL-01 och 2012-SEP-02
Stopover: Nej
Byte: 2 byte i Europa och 2 byte i Nordamerika är tillåtna i varje riktning
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 300 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA/AA)-New York-(AA)-Las Vegas-(AA)-Los Angeles

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Morgan

Medlem
Ni som vet allt: hur reser jag bäst NYC-LAX med den här prissättningen (d.v.s. ARN-NYC-LAX-NYC-ARN)?

D.v.s. vilket plan/konfiguration ska jag leta efter om jag vill ha det så bekvämt som möjligt (inte jaga tier points:)
 

Senator

Moderator
Ni som vet allt: hur reser jag bäst NYC-LAX med den här prissättningen (d.v.s. ARN-NYC-LAX-NYC-ARN)?

D.v.s. vilket plan/konfiguration ska jag leta efter om jag vill ha det så bekvämt som möjligt (inte jaga tier points:)

Från JFK är det AA "Flagship Service" där man använder lite äldre B767-200 med Y, C och F. Jag har aldrig provat detta själv men om du köper en CW biljett hamnar du i C.
Business Class Cabin

Från EWR finns den en direkt per dag med B737-800. Den är ok, åkte några gånger förra året med dessa. Här är det Y och F som gäller, och du sitter i F
First Class
 

Dr. Miles

Expert
Ni som vet allt: hur reser jag bäst NYC-LAX med den här prissättningen (d.v.s. ARN-NYC-LAX-NYC-ARN)?

D.v.s. vilket plan/konfiguration ska jag leta efter om jag vill ha det så bekvämt som möjligt (inte jaga tier points:)
Om du inte jagar Tier Points och vill flyga bekvämt, rekommenderar jag dig att flyga hela vägen med British Airways och skippa inrikesflyg med American Airlines.
 

Senator

Moderator
Om du inte jagar Tier Points och vill flyga bekvämt, rekommenderar jag dig att flyga hela vägen med British Airways och skippa inrikesflyg med American Airlines.

Håller med AHO här. Jag hade även bränt av 30,000 Avios på en uppgradering från CW till F :cool:
 

Morgan

Medlem
Du har säkert rätt, men jag vill till både NYC och LA, tror nog att inte ens du lyckas routa den här ARN-LCY-JFK-LHR-LAX till det här priset ;-)
 

Senator

Moderator
Du har säkert rätt, men jag vill till både NYC och LA, tror nog att inte ens du lyckas routa den här ARN-LCY-JFK-LHR-LAX till det här priset ;-)

Tricket är att välja BA1/2 eller BA3/4 mellan LCY-JFK med AA code share :cool: AA har i alla fall tidigare erbjudit denna routing till samma pris. Har inte hunnit kolla denna gång. Kom ihåg att man inte ha stopover på detta pris. Dock kan man göra "open jaw": ARN-NYC och LAX-ARN med en-vägs resa separat.
 
Toppen