Senaste nytt

SJ totalrenoverar SJ/X2000

Kontraktet har ABB Schweiz fått men ABB har inga resurser i SE för detta. Intressant vem som utför jobbet i SE.

Jo det vet jag att det är dom. Vet det vilka som ska göra ombyggnaden här i Sverige också men är osäker om det bör släppas ut allmänt just nu. Får återkomma.
 
Last edited:

Jaws

Medlem
Det låter lovande och ser lovande ut. De nya X3000 har varit en besvikelse med tanke på hur fina de gamla X2000 är...
Hoppas på det nya!!
 

Palazzi

Medlem
Kan det bidra till bättre ekonomi på rutten, o stärka konkurrenskraften mot flyget, tycker jag att det är bra (jag vet att jag svär i kyrkan) .
SJ2000 är ett fantastiskt tåg.

Nästa insats tycker jag man borde göra på nattågen, för de börjar bli rejält trötta.
Något nytt grepp borde man söka, eller lägga ner direkt.
Österrikarna verkar ha hittat ett recept.
Linjen till Oslo var klar, men sedan ändrade man sig...

Nya tåg kommer på mälarbanan 2018 så antar att man pensionerar många InterCity-tåg.

Jag gillar SJ, trots förseningar. Tycker MTR är chanslösa i konkurrensen.
Nästan alltid dyrare o de få gånger de var billigare hade jag sämre upplevelser :)
 

Wiken

Medlem
Är det någon som har haft äran att få prova de nya stolarna? Det vore intressant att veta i vilka vagnar dessa finns och vilket nummer de har.
 

hg1980

Medlem
Är det någon som har haft äran att få prova de nya stolarna? Det vore intressant att veta i vilka vagnar dessa finns och vilket nummer de har.
Åkte det förra veckan från Skövde till Stockholm 06:16 (Tåg 420). Min och kollegans stolar hade nya stolen, plats 8 och 9 i vagn 2. Även stolarna bakom oss var av nya sorten, borde rimligen vara plats 5 och 6.

Stolen får högsta betyg av mig!
 
Är det någon som har haft äran att få prova de nya stolarna? Det vore intressant att veta i vilka vagnar dessa finns och vilket nummer de har.

De nya stolarna sitter i tågsätt 2016. Är just nu på väg upp till Stockholm från Göteborg och vänder ner till Göteborg igen som tåg 437 kl 14.14 och upp till Stockholm igen som tåg 10446 kl 18.25
 
Toppen