Senaste nytt

Platser bredvid varandra vid plusgradeuppgradering

New Delhi

Ny medlem
Hej, har en fråga som jag inte finner ett svar på.

Åker med sambo på semester, blev plusgradeuppgraderad till sasplus arn-lax, kan man inte förvänta sig att bli seatade tillsammans då?

Upptäckte detta igår, ringde då till sas, fick platser bakom varandra på rad 23g, 24g. När jag nu skulle checka in via mobilen hade vi…inga platser alls. Nu har vi fått dem spridda i kabin vilket är trist. Ringde nu igen till Albin på sas - som säger att de inget kan göra
En CU är ju en sak, då hade jag gärna bara satt mig och varit glad, men när du betalar för den så är det andra villkor som måste gälla.
Ni kloka, vad säger ni?
 

palmen

Moderator
Nope, plus har varit väldigt fullbokat på den flighten i någon månad, därav valde jag inte att uppgradera till plus. Man har ingen rättighet att sitta tillsammans. Det lär dock gå att ordna vid checkin, lounge eller ombord, någon brukar kunna tänka sig att byta.
Har hänt mig med, hade 30A i go och fick Courtesy upgrade till plus och det fanns bara mittsäten kvar, måttligt road över det. Bästa platsen förutom Business blev mittplats... Fick uppgraderar till Business på flygplatsen istället.

Jämför det med att du köpt biljett idag och det inte finns platser bredvid varandra, du kan då inte kräva detta. Men som sagt det brukar alltid lösa sig.
 

Canadien

Medlem
Hej, har en fråga som jag inte finner ett svar på.

Åker med sambo på semester, blev plusgradeuppgraderad till sasplus arn-lax, kan man inte förvänta sig att bli seatade tillsammans då?

Upptäckte detta igår, ringde då till sas, fick platser bakom varandra på rad 23g, 24g. När jag nu skulle checka in via mobilen hade vi…inga platser alls. Nu har vi fått dem spridda i kabin vilket är trist. Ringde nu igen till Albin på sas - som säger att de inget kan göra
En CU är ju en sak, då hade jag gärna bara satt mig och varit glad, men när du betalar för den så är det andra villkor som måste gälla.
Ni kloka, vad säger ni?

Om check-in inte kan lösa det, eller via platsvisningen i appen, försök få en gång och ett fönster t ex G+H så är det ännu sannolikare att ni sedan kan byta med någon ombord.
 

palmen

Moderator
Om check-in inte kan lösa det, eller via platsvisningen i appen, försök få en gång och ett fönster t ex G+H så är det ännu sannolikare att ni sedan kan byta med någon ombord.
Alla fönsterplatser har dock varit bokade på den flighten i veckor nu. Kan ju ha ändrats sen igår då plusgrade och eventuell Courtesy kickat in.
 

palmen

Moderator
20D/E är lediga just nu, de är dock blockade så man kan inte välja dom. Vid checkin på flygplatsen borde de dock kunna seata er där.
 

New Delhi

Ny medlem
Tack alla för snabba, kunniga och tydliga svar. Jag är glad för att vi fick uppgraderingen och vi hoppas på det bästa vid incheckningen i morgon.
Aloha! (åker ju vidare till big island (med united) efter ett par dagar i LA.
 

New Delhi

Ny medlem
Vi löste platserna, 24 ef bredvid varandra med hjälp av servicedesken. Hoppasdu har en lika trevlig resa som vi har. Tack för tipsen!
 

palmen

Moderator
Vi löste platserna, 24 ef bredvid varandra med hjälp av servicedesken. Hoppasdu har en lika trevlig resa som vi har. Tack för tipsen!
Jag har det helt grymt hör framme. Så värt denna uppgradering. Den mjuka produkten slår vad många serverar i First (förutom huvudrätten). Absolut inget fel på huvudrätten men går att få bättre ombord, även i Business.
Skönt att det löste sig för er i alla fall, brukar alltid göra det.
 
Toppen