Senaste nytt

ANA, Asiana eller Thai First

NotRyan

Medlem
Beror ju på hur man räknar, när jag åkte Asiana var det 5 förrätter, trodde man skulle välja men alla serverades om man inte sa ifrån. Varmrätt skulle man dock välja och en serverades utifrån listan, totalt 9 tallrikar med mat som kom in. Jag har aldrig varit med om 17 rätter som serverats på ANA under en måltid även om det finns Mycket att välja på.
Det beror ju på hur mycket du beställer in, dom har ju 3 huvudrätter (JA, du får alla om det finns, jag har själv ätit 2) bara i västerländska menyn, sedan med alla förrätter, desserter och allt på den japanska menyn så ja, du kan nog få rätt många rätter :D
 

palmen

Moderator
Det beror ju på hur mycket du beställer in, dom har ju 3 huvudrätter (JA, du får alla om det finns, jag har själv ätit 2) bara i västerländska menyn, sedan med alla förrätter, desserter och allt på den japanska menyn så ja, du kan nog få rätt många rätter :D
Det är nog samma på Asiana, jag var dock i chock i coma efter de 9 rätter jag försökte peta i mig så var inte tal om att försöka få en till varmrätt :)
 

NotRyan

Medlem
Det är nog samma på Asiana, jag var dock i chock i coma efter de 9 rätter jag försökte peta i mig så var inte tal om att försöka få en till varmrätt :)
När jag åkte med nyss nämnda ANA-flight kom jag hem på torsdagen och var fortfarande sjuk på fredag kväll, så det har sina sidor :D
 

Zniper

Medlem
Jag har nog aldrig varit så förstörd efter en flygning som när jag flög ANA First till Haneda och sen skulle vidare med ANA First till Houston från Narita. Började nästa flight med att sova 7h på direkten :)

OT: Vet inte om du flög detta på en award men är det tillåtet att flyga till USA via Asien på en eurobonus award? Vore skoj så man kan få in lite roligare flygbolag typ ANA
 

palmen

Moderator
OT: Vet inte om du flög detta på en award men är det tillåtet att flyga till USA via Asien på en eurobonus award? Vore skoj så man kan få in lite roligare flygbolag typ ANA
Det var som sagt en lifemiles award där det finns lite mer frihet i vad man kan göra. Går annars att åka till Hawaii via Asien på eurobonus award och det är också USA :).

Som open jaw kan man flyga USA - Asien - Europa. Asien är då destinationen
 

KiMeister

Medlem
Det var som sagt en lifemiles award där det finns lite mer frihet i vad man kan göra. Går annars att åka till Hawaii via Asien på eurobonus award och det är också USA :).

Som open jaw kan man flyga USA - Asien - Europa. Asien är då destinationen

Finns det möjlighet att köra Europa - Asien - Hawaii, OJ, US - Europa?
 

fcx

Medlem
Finns det möjlighet att köra Europa - Asien - Hawaii, OJ, US - Europa?

Någonstans har någon skrivit att det inte går att boka Hawaii via Asien (enbart via Nordamerika), men jag har inte sett någon explicit bli nekad det.

Det ska inte gå med open-jaw mellan två zoner, men återigen så tillämpas regelverket selektivt av SAS ibland.
 
Toppen