Senaste nytt

Råd om business class longhaul, Swiss(edelweiss), Austrian, Condor

Hej gurus! Jag efterfrågar er expertis angående en kommande Kubaresa i sommar. Vilken erbjuder bäst produkt? Det jag värdesätter högt är moderna stolar samt bra mat. Själv kan jag sova i en trång charterstol om det krisar men resesällskapet vill ha flat beds så där sätter vi kraven. Förutsätter att IFE finns i business på longhaul men det kanske skiljer sig något mellan bolagen?

Lounger och sånt är inte så hög prioritet, så själva upplevelsen uppe i luften. Vilka är bäst?

Tacksam för svar!
 
Austrian helt klart! Jag flög med dem på en av delsträckorna till/från Australien och deras Business Class produkt är fantastiskt. Innan SAS lanserade sin nya Business Class produkt var denna min klara favorit (har iofs inte så jättemånga bolag att jämföra med). Men, du får en bekväm full-flat stol, fantastisk god mat och gillar du kaffedrinkar är du i himmelriket ;-)

Så ja, min rekommendation är Austrian :)
 

bstark

Medlem
Har bara åkt short haul med Austrian men bara av det blev jag väldigt positivt överraskad. Skulle gärna prova dem på en längre sträcka. Tyvärr blir det krångligt med anslutningar för min del.
 
Austrian helt klart! Jag flög med dem på en av delsträckorna till/från Australien och deras Business Class produkt är fantastiskt. Innan SAS lanserade sin nya Business Class produkt var denna min klara favorit (har iofs inte så jättemånga bolag att jämföra med). Men, du får en bekväm full-flat stol, fantastisk god mat och gillar du kaffedrinkar är du i himmelriket ;-)

Så ja, min rekommendation är Austrian :)
Tack för att valet nu blev mycket enklare. Någon plats som är bättre/sämre än andra? :)

Har bara åkt short haul med Austrian men bara av det blev jag väldigt positivt överraskad. Skulle gärna prova dem på en längre sträcka. Tyvärr blir det krångligt med anslutningar för min del.

Intressant! Vad är det som överraskat? :)
 

bossefin

Medlem
Austrian blir väl till Toronto och därifrån Air Canada Rouge till Kuba, eller har jag missat nåt i mina sökningar? Finns lite trådar om Air Rouge på bc - inte helt positiva. OT - har jag rätt i att man inte får EB-poäng på Air Canada Rouge och inte för Edelweiss heller?
 

peng

Medlem
Austrian blir väl till Toronto och därifrån Air Canada Rouge till Kuba, eller har jag missat nåt i mina sökningar?

Verkar som Austrian flyger dit under vinterhalvåret, men jag kan inte heller hitta något under sommaren. Network News

Austrian Airlines launches flight service to Havana
  • Once a week to Cuba with a Boeing 767
  • Caribbean region once again part of the flight offering for the first time in five years
  • Austrian Airlines is consistently expanding its long-haul route portfolio and continues to focus on tourist destinations
Austrian Airlines will add another new tourist destination to its flight schedule. Austria's national carrier will offer flight service once a week to Havana, the capital of Cuba, as of October 25, 2016. Flights will be operated on Tuesdays deploying a Boeing 767 to Havana, the largest city in the Caribbean, as part of the airline's winter flight schedule. Thus Austrian Airlines is once again including a Caribbean destination in its flight portfolio for the first time in five years. The last time Austria's flag carrier operated flights to the Caribbean was in 2010 when it flew to Punta Cana.
 
Austrian blir väl till Toronto och därifrån Air Canada Rouge till Kuba, eller har jag missat nåt i mina sökningar? Finns lite trådar om Air Rouge på bc - inte helt positiva. OT - har jag rätt i att man inte får EB-poäng på Air Canada Rouge och inte för Edelweiss heller?
Men oj vilken vurpa. Har AC bra business class på den linjen? Annars är alternativet att dra till Kuba nästa vinter..
 

AABack2ARN

Medlem
@Brandten flög väl Air Canada Rouge på sträckan Las Vegas - Montreal?

Jag är ganska säker på att Edelweiss inte ger poäng. Har dock inte riktigt koll på Air Canada Rouge. På sas.se står varken Rouge med som godkänt bolag eller undantag som inte tjänar poäng.
 

Brandten

Medlem
@Brandten flög väl Air Canada Rouge på sträckan Las Vegas - Montreal?

Jag är ganska säker på att Edelweiss inte ger poäng. Har dock inte riktigt koll på Air Canada Rouge. På sas.se står varken Rouge med som godkänt bolag eller undantag som inte tjänar poäng.
Nope inga Eurobonuspoäng på Rouge som du hittade på sas.se och som även personalen bekräftade på Las Vegas incheckningen när jag frågade om jag skulle tjäna poäng om jag KÖPTE en Premium Rouge biljett (som inte gick alls då det var fullt).

@beatonthebrat
Jag flög Air Canada Rouge A319 mellan Las Vegas - Montreal med en flygtid på 4h 37min. Satt i en full ekonomiklass och sov nästan 3h på sträckan.
De verkar inte släppa speciellt många awardplatser (om ens några?) då jag pratade med Tallinn ett antal gånger och försökte boka om till just Premium Rouge utan att lyckas. Tveksamt att jag hade betalat för platsen nu när jag vet hur det ser ut och dessutom "bara" för dryga 3h som flygningen till Kuba är.
 
Toppen