Jag kom inte på en bättre rubrik, så om någon av moderatorerna vill ändra den så är det okej, lika så att flytta tråden till rätt kategori om den är felplacerad.
Den 8 mars runt 17.30 bokade jag en sista minuten resa (bokningklass V, 399 med SAS mellan Arlanda-Göteborg. Flightens avgång var den 9 mars 16.15. Då det blev ändrade planer så avbokade jag denna resa vid 23.30 tiden samma dag (8 mars). Då den vanliga EB kundtjänsten hade stängt så fick jag prata med en engelskspråkig man på SAS EBG avdelning. Han hjälpte mig då att avboka biljetten. Jag bokade resan 24 timmar innan avgång.
Då det var mer än 12 timmar innan avresa så borde jag väl få full återbetalning?
SAS har betalat tillbaka 128:- som kom in på mitt konto den 2 april. Dock fattas det 271:-?
Den 30 april fick jag ett mail där följande står:
\"Bäste Resenär!
Det är inte mer återbetalning på den biljett du valt att köpa.
Vid bokning med avresa inom 24 timmar får du full återbetalning fram till 12 timmar innan avresa.\"
Enligt mina beräkningar så är det ju nästan 16 timmar kvar till avgång och inom 24 timmar från bokningstillfället så jag tyckte att svaret var väldigt konstigt, så jag hörde av mig till SAS Customer Care och fick följande svar:
"Hej!
Nej denna biljett går inte att återbetala något mera på.
Mvh"
Det är inte absolut inte pengarna det är frågan om, utan det är principen att man marknadsför att man har 24 timmars öpper köp, med full återbetalning, och sen inte lever upp till det. Jag har tidigare avbokat biljetter och alltid fått full återbetalning, även på biljetter i bokningsklass V som varit sista minuten biljetter.
Kan någon förklara för mig varför det inte är 100% på denna biljett?
SAS kundtjänst (Eurobonus kundtjänsten) säger varje gång att "det klart du ska få tillbaka dina pengar, det är ju dina" medan CR och Refund department säger något annat (se mailen ovan).
Ni får ursäkta stavfel m.m då allt är skrivet via iPhonen.
Den 8 mars runt 17.30 bokade jag en sista minuten resa (bokningklass V, 399 med SAS mellan Arlanda-Göteborg. Flightens avgång var den 9 mars 16.15. Då det blev ändrade planer så avbokade jag denna resa vid 23.30 tiden samma dag (8 mars). Då den vanliga EB kundtjänsten hade stängt så fick jag prata med en engelskspråkig man på SAS EBG avdelning. Han hjälpte mig då att avboka biljetten. Jag bokade resan 24 timmar innan avgång.
Då det var mer än 12 timmar innan avresa så borde jag väl få full återbetalning?
SAS har betalat tillbaka 128:- som kom in på mitt konto den 2 april. Dock fattas det 271:-?
Den 30 april fick jag ett mail där följande står:
\"Bäste Resenär!
Det är inte mer återbetalning på den biljett du valt att köpa.
Vid bokning med avresa inom 24 timmar får du full återbetalning fram till 12 timmar innan avresa.\"
Enligt mina beräkningar så är det ju nästan 16 timmar kvar till avgång och inom 24 timmar från bokningstillfället så jag tyckte att svaret var väldigt konstigt, så jag hörde av mig till SAS Customer Care och fick följande svar:
"Hej!
Nej denna biljett går inte att återbetala något mera på.
Mvh"
Det är inte absolut inte pengarna det är frågan om, utan det är principen att man marknadsför att man har 24 timmars öpper köp, med full återbetalning, och sen inte lever upp till det. Jag har tidigare avbokat biljetter och alltid fått full återbetalning, även på biljetter i bokningsklass V som varit sista minuten biljetter.
Kan någon förklara för mig varför det inte är 100% på denna biljett?
SAS kundtjänst (Eurobonus kundtjänsten) säger varje gång att "det klart du ska få tillbaka dina pengar, det är ju dina" medan CR och Refund department säger något annat (se mailen ovan).
Ni får ursäkta stavfel m.m då allt är skrivet via iPhonen.