Senaste nytt

Direktlinje till Astana, Kazakstan under World Expo 2017

JWD

Medlem
Finnair flyger till "World Expo 2017" i Kazakhstan

Finnair kommer att flyga till "World Expo 2017" i Astana i Kazakhstan nästa sommar. Det är första gången som Finnair flyger till Kazakhstan. Ett tema på världsutställningen är "Framtidens energi". Arrangörerna väntar flera miljoner besökare från hela världen. Linjen ger bra förbindelser speciellt för europeiska och nordamerikanska mässresenärer. Det blir två flyg per vecka mellan Helsingfors och Astana under perioden 22 juni till den 11 augusti. Finnair flyger till Astana med Airbus A319 på fyra timmar och tio minuter från Helsingfors. Astana kommer att trafikeras två gånger i veckan på tisdagar och torsdagar med retur från Astana på onsdagar och fredagar. Alltid med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Umeå, Västerås och Köpenhamn : Källa

Jag funderar nästan på att bränna mina vouchers från Finnair på en biljett.
 

JWD

Medlem
Edit: Jag missade pinsamt nog att det var en gammal nyhet. Efter att ha sett en notis från Vagabond så googlade jag fram mer info. Och såg först nu datumet på artikeln som jag refererade till.
 

Avgeek

Medlem
Spännande vad är det för inresekrav som svensk medborgare?
Kazakhstan har infört viseringsfrihet för svenska medborgare samt 18 andra nationer. Det innebär att varje svensk medborgare som reser till Kazakhstan mellan 15 juli 2015 och 31 december 2017 för vistelse om högst 15 dagar inte längre behöver ansöka om visering.

Källa: Reseinformation Kazakstan | SwedenAbroad
 

Homer

Medlem
Funderat länge på Astana eller Almaty. Kanske dags nu innan alla andra åker dit då

Hä bar å boka

Astana.jpg
 
Toppen