Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

NyfikenGrau

Medlem
Thai borde inte vara några större problem att hitta, tex. MUC-BKK-SYD. Vill du åka A380 kan du ta CDG-BKK-SYD eller LHR-BKK-SYD istället.

Tackar, precis såna tips jag var ute efter!
Alltså kombinationen ett byte och god tillgänglighet.
Melbourne, Perth eller till och med Auckland skulle var intressant också, det sistnämnda mest för att det är en Star-hub. Annars är ju detta ingen stark Star Alliance-region kan man snabbt konstatera.

Edit: Det är genomgående Air China via Peking och Asiana via Seoul som har bäst tillgänglighet på alla sökningar jag gjort hittills. Mycket ont om tillgänglighet på andra bolag med bara ett byte (två byten vore inga problem alls, men funkar ju inte med M&B). Perioden jag kollar är mitten av januari till mitten av mars ungefär.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Air New Zealand flyger till Hong Kong, Shanghai, Singapore, Tokyo, Osaka (säsongstrafik) som har flighter till/från Europa.
I teorin kan du flyga London-Auckland (via Los Angeles) också, men jag har inte sett ledig plats i Business class på denna sträcka för lång tid.
 

NyfikenGrau

Medlem
Tack, doktorn! LHR-LAX-AKL hade varit riktigt intressant, men kan tänka mig att efterfrågan är hög.

Går det att söka awards med Singapore Airlines på något smidigt sätt (går väl inte via United), eller gör jag bäst i att glömma det alternativet helt pga ont om awardplatser?

Tycker Seoul med Asiana lockar mest av de få alternativ jag sett hittills, läst bra omdömen om bolaget och det kanske rentav går att ta någon stadsrundtur om man har byte en hel dag där?
Peking har nästan för mycket sevärdheter för bara en dag och Air China har jag läst varierande omdömen från.
 

Dr. Miles

Expert
Går det att söka awards med Singapore Airlines på något smidigt sätt (går väl inte via United), eller gör jag bäst i att glömma det alternativet helt pga ont om awardplatser?
Jag antar att du har missat min senaste guide. ;)

[Tips] Sökning av Singapore Airlines awardplatser på ConnectMiles

OBS. Det verkar som att ConnectMiles kan inte visa tillgänglighet av Singapore Airlines Business class / First class award på Airbus A350, A380 samt Boeing 777-30ER (77W).

Tycker Seoul med Asiana lockar mest av de få alternativ jag sett hittills, läst bra omdömen om bolaget och det kanske rentav går att ta någon stadsrundtur om man har byte en hel dag där?
Peking har nästan för mycket sevärdheter för bara en dag och Air China har jag läst varierande omdömen från.
Observera att Asiana flyger mellan Seoul och Sydney med Airbus A380 men de säljer inte First class på denna sträcka.

Screenshot20170104 01 OZ.png
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag antar att du har missat min senaste guide. ;)

[Tips] Sökning av Singapore Airlines awardplatser på ConnectMiles

OBS. Det verkar som att ConnectMiles kan inte visa tillgänglighet av Singapore Airlines Business class / First class award på Airbus A350, A380 samt Boeing 777-30ER (77W).


Observera att Asiana flyger mellan Seoul och Sydney med Airbus A380 men de säljer inte First class på denna sträcka.

Visa bifogad bild 59638

Den hade jag helt missat, tack för länken :)

Man får i alla fall Nej som svar mycket snabbare än vid sökningar på United..inget napp alls hittills efter mer än 30 sökningar. Har troligen göra med flygplansmodellerna så jag ska koll upp varifrån i Europa de inte flyger med ovan nämnda plan.
 

Dr. Miles

Expert
Den hade jag helt missat, tack för länken :)

Man får i alla fall Nej som svar mycket snabbare än vid sökningar på United..inget napp alls hittills efter mer än 30 sökningar. Har troligen göra med flygplansmodellerna så jag ska koll upp varifrån i Europa de inte flyger med ovan nämnda plan.
United.com visar inte Singapore Ailrines awardplatser över huvud taget.

Jag tror att det är endast Köpenhamn, Istanbul och Roma de flyger med Boeing 777-200ER.
Andra europeiska destinationer är med Airbus A350, A380 eller Boeing 777-300ER.
 

NyfikenGrau

Medlem
Ett annat alternativ är: Europa-Taipei-Brisbane med EVA Air (BR).

EVA Air flyger mellan Amsterdam (via Bangkok), London LHR (via Bangkok), Wien (via Bangkok), Paris CDG (direkt) och Taipei TPE.
Brisbane är EVA Airs enda destinationen i Oceanien.

Det här låter mycket intressant, åtminstone från CDG då ju de andra avreseflygplatserna väl innebär 2 stopp. Åtminstone på Uniteds sida och Aegean lär väl inte vara snällare i bedömningen kan jag tänka mig.
Perth med South African är ett annat lite udda alternativ där jag hittat tillgänglighet, men det är inte lätt generellt med Europa-Australien på ett byte, om man undantar via Peking eller Seoul.
 

palmen

Moderator
Om du ska åka närmsta 3 månaderna så är med största sannolikhet det mesta intressanta redan uppbokat sedan lång tid tillbaka då de tär högsäsong att åka till både Thailand och Australien den närmsta tiden.
Är man bara ute i god tid 10-11 månader brukar det "aldrig" vara problem att hitta resor med Thai.

Miles & Bonus största nackdel är som sagt att man bara får ha 1 stopp på en bonusresa så alternativen på resvägar blir väldigt få.
 
Toppen