Senaste nytt

Hjälp med val av kreditkort för max EB och loungeaccess

jumbooze

Medlem
Återstår då klurigheten att få in dottern i loungen de 3 ggr/år vi reser privat.
Det går väl alltid betala för att ta med en extra in (de kanske tom låter henne följa med in gratis med tanke på hennes ålder)
PP:
Can I take children into the lounge?
Many lounges will allow entry for children at the prevailing guest rate of £15/€24/US$27 each. For lounges where limits apply, details are available on our website or via the lounge finder on our smartphone app.
 

palmen

Moderator
Tycker även du ska titta på om du har möjlighet att nå EBG med optimering av ditt resande. Det borde vara möjligt med ditt resmönster i alla fall. Sas egna lounger är ofta bättre än Priority Pass alternativen som finns
 

CaptainM

Medlem
Tycker även du ska titta på om du har möjlighet att nå EBG med optimering av ditt resande. Det borde vara möjligt med ditt resmönster i alla fall. Sas egna lounger är ofta bättre än Priority Pass alternativen som finns
Har varit *AG och är enig med dig att deras lounger är snäppet vassare än PP's. Fördelen med EBG är också Fast Track på CPH, som är min hemmahub.
 

Brandten

Medlem
Företaget jag jobbar för bokar även alla hotell för mina arbetsresor och oftast på faktura, så status bland hotellen känns inte högprioriterat.

Du har fått många bra tips från andra men vill bara påminna om att det kanske just pga ovan kan vara bra med status. Företaget betalar billigaste rummet och du kan med hjälp av privat hotellstatus uppgradera till bättre rum helt gratis.
 

KiMeister

Medlem
Tack för snabbt svar!

"Nackdelen" med EBG är att jag bara kan använda det då jag flyger *A. Övriga resor är jag hänvisad till flygplats cafféet.
En kort sammanfattning med vår spend (240 000 SEK/år) som bas:

Amex Premium - 36 000 EB/år- ingen lounge - Extrakort ingår - 1 000 kr/år
Amex Elite - 48 000 EB/år - ingen lounge - Extrakort ingår - 4 000 kr/år
Amex Gold - ingen EB - 4+2 fria loungebesök - Extrakort ingår - 1 500 kr/år
Amex Platinum - ingen EB - obegränsade fria loungebesök - Extrakort ingår - 6 000 kr/år

Du har gratis premium med tillhanda extrakort till frun om du väljer Platinum. Jag kör den kombinationen, men gör alla köp med Premiumkorten. Platinum har jag bara för förmånerna och försäkringarna.
 
Toppen