Senaste nytt

SAS Customer care, vad har hänt?

clarkkent

Medlem
Har några resor som jag avbokat och har inte fått återbetalning efter en vecka, som reglerna säger. Efter 2 månader gjorde jag en påstötning via chatten och de hjälpte mig att få tillbaka pengarna.

Skrev till Customer care fick en ursäkt och lite poäng.
Jag tyckte det var en för dåligt kompensation och Svaret var detta:

Med detta är ärende XXXXXX avslutat för SAS del.

Kan man gå vidare? och hur eller ska man bara släppa det?
 

gdaily

Medlem
Attans, jag skulle kommit på att gnälla till customer care jag med, när jag fick tjata till mig mina pengar för 9 avbokade resor :-(
 

Agö

Medlem
Finns det inte viktigare saker att låta dom jobba med? Jag menar inte att du inte skall ha rätt till kompensation om du är missnöjd men vissa saker kan man nog förbise tycker till och med jag :)
Återbetalning av pengar är en oerhört central fråga. Jag hade nyligen ett liknande ärende där återbetalningen fastnat i systemet och på något sätt registrerats som "avslutat". Det är helt oacceptabelt.
 
Tyvärr vardagen. Jag har fått något ärende avslutat hos SAS som trots att jag svarat på det ignoreras av SAS som väl tycker att de "gjort allt". De ville nog bara inte fortsätta själva. I ett sånt här principärende hade jag (tyvärr) högst motvilligt släppt det.

Men jag tycker det är dåligt. Ett företag har inte ensamrätt på att bestämma när ett ärende är utagerat och avslutat...
 

mha321

Medlem
Återbetalning av pengar är en oerhört central fråga. Jag hade nyligen ett liknande ärende där återbetalningen fastnat i systemet och på något sätt registrerats som "avslutat". Det är helt oacceptabelt.
Detta är självklar helt oacceptabelt.

Men klagomålet i detta fall handlade väl om att gå mer kompensation? Själva återbetalningen var till slut gjord.

Jag fick för övrigt riktigt snabb återbetalning på ett par hängande avbokningar när jag förslog att de skulle betala samma ränta som jag får betala om jag handlar på klarna faktura (som de promotar på sin site) och hoppar över att betala...
 

Agö

Medlem
Men klagomålet i detta fall handlade väl om att gå mer kompensation?
Precis, och det kan man ju diskutera i sig. Det framgår inte vad SAS erbjudit mer än att man avslutat ärendet utan vidare diskussion med kund. Det kan väl aldrig vara rätt? En sådan här sak ska diskuteras i bästa samförståndsanda, inte minst då det är en mkt viktig princip (enligt min mening viktigare än att någon serverar slafsig mat, varm champagne eller krånglande internet).
 

palmen

Moderator
Precis, och det kan man ju diskutera i sig. Det framgår inte vad SAS erbjudit mer än att man avslutat ärendet utan vidare diskussion med kund. Det kan väl aldrig vara rätt? En sådan här sak ska diskuteras i bästa samförståndsanda, inte minst då det är en mkt viktig princip (enligt min mening viktigare än att någon serverar slafsig mat, varm champagne eller krånglande internet).
SAS har troligtvi en "tariff" för vad de skickar ut i ersättning för dessa problem som drabbat många. Jag fick själv några tusen eurobonus-poäng för återbetalningar av 3 resor som inte skett automatiskt utan påtryckning.
Har man synpunkter på hur stor denna kompensation är får man nog starta ett ärende om just detta då huvudfrågan i första ärendet är utagerat. Som jag ser det är det två separata problem.
  1. Återbetalning vid avbokad biljett har inte skett automatiskt
  2. Ersättning för (1) har varit för låg
1a problemet är löst, därmed inte det andra och borde då generera ett separat ärende om man vill dra det vidare.
 
Toppen