Senaste nytt

De bästa säten i business class som erbjuder mest avskildhet

BusinessClass

Redaktör
För den som reser ensam och vill ha lugn och ro är möjligheten till lite privatliv en viktig detalj. Till detta bidrar ofta säteskonfigurationen ombord. De flesta uppskattar detta och tycker det är trevligt med en egen liten sfär under resan; den blir mindre stressande och ger bättre möjligheter för arbete, vila eller njuta av…
 
Om det här med Oman Airs business class. Är jag dum i huvudet, eller har något hänt? Var varken denna konfiguration på varken A330 eller B787 när jag flög med dem t/r Paris - istället var det en klassisk 2-2-2. Hade jag otur/missat något?
 

Dr. Miles

Expert
Om det här med Oman Airs business class. Är jag dum i huvudet, eller har något hänt? Var varken denna konfiguration på varken A330 eller B787 när jag flög med dem t/r Paris - istället var det en klassisk 2-2-2. Hade jag otur/missat något?
Oman Air har både 1-2-1 konfig och 2-2-2 konfig i Business class.
Nya stolar har fått 2-2-2 konfig.
 
Exakt Dr. Miles, men förväntade mig 2-2-2 config av typen i bilden ovan - men fick sas en "vanlig"/gammal stil, alltså utan avskärmning och den läckra färgskala som cirkulerat i alla bilder.
 

Lukas S

Medlem
En del faktafel i artikeln. T.ex. har TK inte reverse herringbone på något plan. Bilden är på American Airlines gamla B787-konfiguration (där varannan sitter baklänges) som är riktigt dålig och utbytt mot en riktig reverse herringbone på nya 787-9.

Nu kommer jag kanske att få mycket kritik, men generellt tycker jag att BC borde byta ut hela "nyhetssektionen" på förstasidan. Känns som en blandning av rena pressmeddelanden och rätt ointressanta artiklar? Kommer ihåg på den gamla goda tiden med sommarresor och unika reportage. Går det inte att hitta någon som faktiskt är insatt o intresserad som kan skriva artiklarna?
 
Toppen