Senaste nytt

United: Ny rutt Denver - Tokyo Narita

Senator

Moderator
Med tanke på att Denver International Airport (DIA IATA: DEN) är USAs 5:e störste flygplats har den knappast mycket användning av ordet "International" i sitt namn. LH till FRA och BA till LHR är ungefär allt den har att bjuda på. Dock tror jag numera båda är lönsamma för båda flygbolag.

Denver med områda var hemort för Senator i sju år, och jag minns väldigt väl när jag landade på gamla Stapelton International Airport den 31 juli, 1989.

DIA öppnades 1995, två år för sent och är en mycket bra flygplats (till att vara i USA). Nu får Colorado direkt förbindelse med Asien, som är mycket viktig för teknologiverksamheter i område. Det är även en av få destinationer som UA (inräknat f.d. CO) har meddelat att man avser använda B787 Dreamliner. Från IAH har f.d. CO redan publicerat AKL och LOS som nya destinationer under 2012-13.

United Airlines to Begin Direct Denver-to-Tokyo Flight | Business News
 

erc

Medlem
Damp ner på Denver för första gången för ett år sedan. Var självklart påläst och hade höga förväntningar på flygplatsen. Visst är den arkitektoniskt intressant. Och stor. Men föga imponerande. Ankom med BA från LHR och gick i evigheter innan det var dags att boarda hyrbilskytteln.

Dock - en bättre utgångspunkt för hardcore roadtrips finns inte. Geografiskt drömläge!
 

Senator

Moderator
Nu har UA smyguppdaterat konfig på deras nya B787-8. Om man testar boka DEN-NRT får man upp denna. Jag gissar det är samma stol som f.d. Contiental använde. Den är mycket trevlig tycker jag. Jag tror att beslutet att använda denna och inte f.d. UAs framåt/bakåt som BA CW är en bra lösning

United-Dreamliner-main-2.jpg
 

jurgenb

Medlem
DIA är en rätt skön flygplats, inte mysmässigt men kapacitetsmässigt känns den rätt genomtänkt. Allt som oftast man landar med ett plan vid sin sida på den parallella banan. Likaså är tåget mellan dom tre terminalerna rätt smidigt faktiskt, kort restid, stor kapacitet.

Sen finns det mycket man kan klaga på med förvisso men men..
 
Toppen