Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Börnen

Medlem
LN-RKT verkar också ha problem. Har åkt två gånger från Nordamerika till Stockholm med det planet då Wifi inte fungerat.
Jag är inte mycket för att kräva. Jag påtalar bristen och då föreslår dom en kompensation - 3000 poäng
 
Har precis landat från en resa i SAS Plus New York - Oslo med LN-RKR.

På min stol på Rad 20 fungerade varken AWOD, Läslampa eller Wi-fi(funkade inte för någon).
Har skickat in reklamation nu, ska bli spännande att se vad de erbjuder...
Jag var på samma flight. Wi-fi fungerade som sagt inte för någon vilket var en besvikelse då det på min utresa gick utmärkt. Jag hade tänkt jobba ikapp lite eftersom jag ändå inte skulle kunna sova, men det blev förstås svårare.

Som undrades ovan - hur gnälla? Bör jag föreslå kompensation i form av poäng eller bara uttrycka missnöje och förvänta mig att de delar ut schablon-ersättning?
 

henke12

Medlem
Jag var på samma flight. Wi-fi fungerade som sagt inte för någon vilket var en besvikelse då det på min utresa gick utmärkt. Jag hade tänkt jobba ikapp lite eftersom jag ändå inte skulle kunna sova, men det blev förstås svårare.

Som undrades ovan - hur gnälla? Bör jag föreslå kompensation i form av poäng eller bara uttrycka missnöje och förvänta mig att de delar ut schablon-ersättning?

Trevligt med BC-kompis på flyget!
Jag krävde ingenting utan skickade bara in fakta så att säga.
 

Coalcandy

Medlem
Fick ingenting för ickefungerande Wifi på LAX-ARN, varken första mailet då jag presenterade vad som hänt eller andra där jag föreslog rimlig kompensaion. Case closed.
 
Jag klagade på icke-fungerande Wifi på två olika flyg - bland annat ett där de i gaten sa att internet inte skulle funka. Fick ingen kompensation utan endast ett goddag-yxskaft-svar:

"Tack för att du hör av dig till oss, och tack för dina värdefulla synpunkter!
Jag kommer skicka dem vidare till berörd avdelning så även de kan ta del av den konstruktiva kritiken.

Vi har fått in flera feedback-ärenden gällande detta och vi arbetar med att hitta andra lösningar sammtidigt som vi undersöker möjligheterna till att förbättra våra nuvarande processer och lösningar.

Ha en bra dag.

Med vänlig hälsning

Timmy
Customer Care Team"


SAS är verkligen inkonsekventa!
 

MWi

Medlem
Fick idag 15000p för ej fungerande wi-fi (samt att en i personalen var slarvig och droppade både kaffe och juice på mig så lite extra pga det) (flög Stockholm - Hongkong 20/11)
 
Toppen