Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

kaktusen

Medlem
Gör ingenting innan du kommer till flygplatsen. Du har ju redan de platser du vill ha, vad är problemet? Oftast kan man inte checka in online när man reser med infant i bassinet. Vi reste extremt mycket barnen när de var små och det gick aldrig att checka in online med bassinet/bulkhead. Jag hade som standard att alltid ringa flygbolaget direkt efter bokning och ordna platser och sedan checka in i god tid på flygplatsen.
 

tågnörd

Medlem
Det låter bra, @kaktusen :)
Då hoppas vi att vi får behålla platserna när de checkar in oss på Arlanda! Jag brukar se fram emot att flyga, men den här gången är jag riktigt nervös. Men det går nog bra till slut :)
 

tågnörd

Medlem
Vi kom fram till svärföräldrarna igår kväll (lokal tid). Det mesta gick rätt bra, men vi är helt slutkörda...

Incheckningen löstes på Arlanda, där vi fick behålla rätt platser. Både på Arlanda och i Frankfurt lät de oss komma in i loungerna på mitt star gold, vilket jag hoppats på, men inte räknat med, i förhand.

Vi hade fått tips om att amma eller ge napp vid start och landning. Eftersom avgångstiden från Arlanda sammanföll med eftermiddagsamning så tänkte vi att amning var en bra idé. Nej, dålig idé med hungrigt barn som måste sitta still under start. Vid landning och på övriga flyg såg vi till att pojken var mätt och belåten och fick suga på nappen istället. Det gick mycket bättre. Långflygningen var nästan enklast, för han sov i stort sett hela tiden då.

Jag skrev en reserapport om resan, för första versionen av det här inlägget blev så långt :D
 

kaktusen

Medlem
Tack för återkoppling. Kul att det löste sig med platserna. En aning OT men det är viktigt att barnet ammar, dricker ur flaska eller har napp vid start och landning så att det inte blir problem med öronen. Jag har rest hur mycket som helst med barnen i ekonomi över hela världen, började vid tre månader, och det har alltid gått fint men det kan var lite jobbigt. Jag har åkt Mexico City- Stockholm flera gånger ensam med de två banen i ung ålder. Blir runt 24 timmar dörr till dörr. Bara svaga klagar;-) Det älskar att resa så det har faktiskt inte vara speciellt jobbigt om man ska vara ärlig.
 

tågnörd

Medlem
Man blir väl härdad efter några resor också ;) Vi hoppas han kommer gilla att flyga framöver, när han är lite äldre och kan se på film, äta och dricka det som bjuds :)
 

kaktusen

Medlem
Man blir väl härdad efter några resor också ;) Vi hoppas han kommer gilla att flyga framöver, när han är lite äldre och kan se på film, äta och dricka det som bjuds :)
Payoff kommer inom kort:) När barnen blir lite äldre så är allt en picnic. Det är ett nöje när barnen faktiskt ser fram emot att resa och tycker en layoff på fem timmar bara är kul. Generellt så klarar sig barnen extremt bra när föräldrarna är lugna och avslappnade och det verkar ni vara. Dock bra att vara förberedd. "Hope for best, expect the worst" tycker jag beskriver det bra. Då är man med i matchen även när allt går mindre bra.
 

MWi

Medlem
Reser till Hong Kong i morgon från Arlanda incheckning online trots babykorg fungerade smärtfritt hoppas det är lika smidigt när vi kommer till Arlanda :)
 
Toppen