Senaste nytt

Vad krävs för uppgradering till United Airlines Economy Plus?

Dr. Miles

Expert
Star Alliance Gold hos andra flygbolag kan inte längre välja Economy Plus stol gratis på United flyg sedan några år tillbaka.
 

mry

Medlem
Enligt united, sas, lufthansa och checkmytrip har jag alltså plats 9A och kan byta till andra platser på planet via sas sida utan avgift. Försöker man på sas.se byta plats på de jag reser med till en rad framför 22 på unitedflygningen så går det inte. (ingen av dem har *G)
 
Enligt united, sas, lufthansa och checkmytrip har jag alltså plats 9A och kan byta till andra platser på planet via sas sida utan avgift. Försöker man på sas.se byta plats på de jag reser med till en rad framför 22 på unitedflygningen så går det inte. (ingen av dem har *G)

Jag var med om samma sak när vi reste 15st med Lufthansa för ett par veckor sen, jag och en annan kompis som har EBG kunde välja platser i hela kabinen, men de utan status kunde väla från mitten av planet och bakåt. Nu har ju iof inte Lufthansa några "premium economy seats" men verkar som platserna främst i kabinen reserveras för *G medlemmar.
 

mry

Medlem
Jag var med om samma sak när vi reste 15st med Lufthansa för ett par veckor sen, jag och en annan kompis som har EBG kunde välja platser i hela kabinen, men de utan status kunde väla från mitten av planet och bakåt. Nu har ju iof inte Lufthansa några "premium economy seats" men verkar som platserna främst i kabinen reserveras för *G medlemmar.

Jag åker ju med en A380 från LH på samma resa till San Fransico, men där kan jag inte välja på de första raderna.
 

agehall

Medlem
De främsta raderna är reserverade för SEN/HON. (och möjligen FTL) Inte ens *G brukar få komma åt dem.
 
De främsta raderna brukar dock finnas för *G vid check-in som agehall har sagt tidigare.

Jag tycker det är ett smart sätt att behålla lite förmåner vid det egna programmet. :)
 

agehall

Medlem
Ah, det är bra att veta. Då kanske jag inte behöver ha med SEN inlagt i bokningen för att sedan byta. Det är ju alltid risk för strul då.
 

taxvalp

Medlem
Sparkar liv i denna gamla tråd igen. Hur är möjligheterna till E+ vid gaten för *G numera? Har just blivit bakflyttat till rad 40 med hustrun EWR-MCO i helgen. Fin kontrast till anslutningen med SAS C i nya kabinen...

TILLÄGG: Vi hade valt platser på omkring rad 25 men blivit splittade av oklar anledning. Twittrade lite med kundtjänst (droppade att det är vårt anniversary - helt sant dessutom) och fick E+ båda vägarna. Kaching!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag fick iaf ett blankt nej häromdagen som EBG. Kunde få betala för att flytta fram, men det kändes inte aktuellt. Det som var trist var att bokningen var gjord av min kollega som har status med UA så vi hade economy plus tills vår flight blev inställd och vi blev omroutade via två olika vägar.
 
Toppen