Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

För kvällsflighten till Stockholm så är ju tyvärr Swiss körd då den stänger 19. Fick uppleva det i fredags och istället trängas med alla andra i SAS-loungen

Fast SAS flighten avgår ju (numera) 19:45 så kommer man till flygplatsen i god tid (som jag tänkte göra idag) så blir det väl inte särskilt mycket dötid mellan att Swiss stänger och boardingen startar? Eller menar du att Swiss visserligen stänger 19:00 men att de börjar plocka undan allt långt tidigare?
 
Idag stänger Swiss 18:30 så loungen passar bra för SK946 (boarding 19:00), men inte SK944. Maten är riktigt fin (nu klockan 16) med hela, fint kryddade, kycklingfiléer och rotmos! Dock var den varma maten inte utdukad precis när jag kom.

Försöker ladda upp en bild men det får jag komplettera med senare för nu blir det "säkerhetsfel" hela tiden. Ersätter då dessa meningar med bilden :)
 

Kimmen00

Medlem
Fast SAS flighten avgår ju (numera) 19:45 så kommer man till flygplatsen i god tid (som jag tänkte göra idag) så blir det väl inte särskilt mycket dötid mellan att Swiss stänger och boardingen startar? Eller menar du att Swiss visserligen stänger 19:00 men att de börjar plocka undan allt långt tidigare?

När jag åkte den i september gick flighten till ARN kl22.. Verkar ändrats?
 

setras

Ny medlem
Då jag ifjol flög ORD-ARN ifjol i November var avgången 19:45 och när jag flyger den igen på tisdag 22/11 så är den också 19:45.

Angående SAS lounge så var den rätt trevlig men inte nåt överflöd av varken mat eller dryck.
 

olo

Medlem
Angående SAS lounge så var den rätt trevlig men inte nåt överflöd av varken mat eller dryck.
När jag var på ORD häromdagen så var det ganska mycket folk inför 22-flighten, men fanns fortfarande sittplatser. De flesta som satt kvar när det ropades ut om boarding skulle till Warszawa med LO4 22:20.
Som dryck fanns det vin, sprit, och Samuel Adams Boston Lager på flaska.
Inget skäl att vara där mer än tiden som krävs.
 
Idag stänger Swiss 18:30 så loungen passar bra för SK946 (boarding 19:00), men inte SK944. Maten är riktigt fin (nu klockan 16) med hela, fint kryddade, kycklingfiléer och rotmos! Dock var den varma maten inte utdukad precis när jag kom.

Försöker ladda upp en bild men det får jag komplettera med senare för nu blir det "säkerhetsfel" hela tiden. Ersätter då dessa meningar med bilden :)
Här är utlovad bild på maten i SWISS:
rotmos.jpg

Jag besökte både SAS och SWISS i måndags och SWISS har klart bäst matutbud. Rådet är alltså att gå dit först, äta och sedan traska till SAS för att få en sittplats (eftersom SWISS stänger innan SAS lyfter).
 

JWD

Medlem
En fundering, den 18 dec så flyger jag till CPH från ORD kl 22:05. Men visst borde jag kunna checka in mitt bagage redan när disken öppnar för kärran till ARN som avgår kl 19:45? Edit: Jag är EBG om det har någon betydelse.
 
Toppen