Senaste nytt

Widerøe startar Göteborg-Bergen

olo

Medlem
Sedan den 5 november flyger Widerøe mellan Göteborg-Bergen 1 gång per vecka. På lördagar går det att flyga från Göteborg till Bergen med retur på söndagar.
Kod:
WF341   GOT-BGO    .....6.   1030-1145
WF342   BGO-GOT    ......7   1220-1350

Sträckan flygs med Dash8-Q400, vilket är Widerøes största plan. Flygningen kan ingå i en rotation beroende av att Widerøe har börjat flyga med Q400 på Göteborg, på vissa avgångar.
 

011430121

Medlem
Sedan den 5 november flyger Widerøe mellan Göteborg-Bergen 1 gång per vecka. På lördagar går det att flyga från Göteborg till Bergen med retur på söndagar.
Kod:
WF341   GOT-BGO    .....6.   1030-1145
WF342   BGO-GOT    ......7   1220-1350

Sträckan flygs med Dash8-Q400, vilket är Widerøes största plan. Flygningen kan ingå i en rotation beroende av att Widerøe har börjat flyga med Q400 på Göteborg, på vissa avgångar.
Grattis, ni får fler och fler utrikes linjer. Dags att börja uppleva värden!
De har fina skaldjur i Bergen. Regnar gör det ofta där.
@olo kanske dax att prova linjen, biljett pris under 5000kr per ben?
 

In_Sweden

Medlem
Sådär precis två år efter att jag slutade åka sträckan titt som tätt.
Oavsett är det trevligt med fler val att knyta samman havsstäderna i väst.
 

olo

Medlem
Det fanns faktiskt vettiga priser också. Kanske där jag skall använda några av alla Choicepoängen..?

Ger Diamond fri dryck i Eco även på Widerøe eller gäller det bara på SAS?
 

Mike@GOT

Medlem
Hittade en resa för 1000 spänn t/r. Dock tycker jag att flyget hem går i tidigaste laget...

Någon som vet om ett leg med Widerøe är bonusgrundande i Eurobonus (alltså inte poängintjäningen utan flighten som sådan)?
 

In_Sweden

Medlem
Hittade en resa för 1000 spänn t/r. Dock tycker jag att flyget hem går i tidigaste laget...

Någon som vet om ett leg med Widerøe är bonusgrundande i Eurobonus (alltså inte poängintjäningen utan flighten som sådan)?
Senast jag åkte GOT-OSL (Augusti) så var de det. Men det gäller bara på deras kommersiella linjer, inte på de linjer som är upphandlade av norska staten.
Här är en överblick på vilka linjer (GOT-BGO verkar inte vara där än)
Widerøe-ruter med EuroBonus opptjening
 

olo

Medlem
Undra om de har laddat några möjligheter till connections från Bergen än..? För jag får bara upp alternativ via Oslo eller med Lufthansa via Frankfurt, när jag söker på andra Widerøe destinationer.
Synd att flyget till Aberdeen har ungefär samma tider som Göteborgsflighten från Bergen, så att de inte matchar. Vore görbra att åka över Bergen dit.
Någon som vet om ett leg med Widerøe är bonusgrundande i Eurobonus (alltså inte poängintjäningen utan flighten som sådan)?
Japp, det skall de vara om de är kommersiella - som denna.
 
Toppen