Senaste nytt

Filippinerna i juli

Glenn E

Medlem
Juli är nog fortfarande OK även om det är regnsäsong.
Mellan augusti - oktober är tyfonsäsong i norra Filippinerna (inkl. Manila).
Ajdå!
Jag har en bokning från Manila till Tokyo 15 augusti.
Jag höll på att fastna i Manila pga en tyfon för 2 år sedan.
Det blir till att ha koll på väderprognosen.
 

ulagun

Medlem
Dessutom är väl kombinationen Manila flygplats och Phillipine Airlines nog en av de värsta kombinationer man kan finna i flygvärlden.
Besökte bl.a Boracy förra året. Turistiskt men billigt, bra bad och oerhört vänliga människor
 

spritfet

Medlem
Lånar tråden, planerar en bröllopsresa till Filippinerna över påsk 2017. Har tidigare varit på El Nido, men vill såklart testa något nytt. Har fått följande rekommendationer av en filipino (kollega), någon som har testat dessa?

White Island, Mambajao, Camiguin
Caramoan, Camarines Sur
Batanes
Atmosphere Resort, Dumaguete
Bantayan Island, Cebu
Malapascua, Cebu
Badian, Cebu
Oslob, Cebu
Siquijor Island
Dinagat Island, Surigao
 

Storsteffe

Medlem
Lånar tråden, planerar en bröllopsresa till Filippinerna över påsk 2017. Har tidigare varit på El Nido, men vill såklart testa något nytt. Har fått följande rekommendationer av en filipino (kollega), någon som har testat dessa?

White Island, Mambajao, Camiguin
Caramoan, Camarines Sur
Batanes
Atmosphere Resort, Dumaguete
Bantayan Island, Cebu
Malapascua, Cebu
Badian, Cebu
Oslob, Cebu
Siquijor Island
Dinagat Island, Surigao

Ska själv till dit över påsk, på rekommendation av en kollega som rest mycket där blir det Panglao(båt via Cebu) och utflykter därifrån till bla Siquijor, som sagt andra hands information men det kommer från en trovärdig källa(hoppas jag), om man vill ha mer party så ska man tydligen välja
Boracay men inte riktigt det jag är ute efter och dessutom lite krångligare att ta sig dit.
 

LarsCph

Medlem
Vær i øvrigt opmærksomme på - hvis der ikke er købt billetter endnu - at Qatar Airways har Manila med som destination i deres 2-for-1 kampagne i business class.
 

spritfet

Medlem
Ska själv till dit över påsk, på rekommendation av en kollega som rest mycket där blir det Panglao(båt via Cebu) och utflykter därifrån till bla Siquijor, som sagt andra hands information men det kommer från en trovärdig källa(hoppas jag), om man vill ha mer party så ska man tydligen välja
Boracay men inte riktigt det jag är ute efter och dessutom lite krångligare att ta sig dit.
Jag valde ett ännu krångligare resmål - Siargao :) Mest p.g.a. möjligheten att vågsurfa.
Här är min award till Cebu:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 94 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Blir övernattning Cebu på utresan och sedan Cebu Pacific till Siargao. Hemresan går via Cebu till Singapore.
 

ahh

Medlem
Jag valde ett ännu krångligare resmål - Siargao :) Mest p.g.a. möjligheten att vågsurfa.
Här är min award till Cebu:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 94 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Blir övernattning Cebu på utresan och sedan Cebu Pacific till Siargao. Hemresan går via Cebu till Singapore.
Såg att du bokat OZ FRA-ICN och TG BKK-FRA. Vi gör (som det ser ut nu iaf) samma resa fast åt andra hållet (dock med LHR-BKK istället) för surfresa sommaren 2017 - blir inte Siargao igen utan Bali den här gången. Blir spännande att höra både hur ni hade det på Siargao och hur upplevelsen i luften är! Kommer nog försöka få till en ombokning så att det blir LH eller OZ på utresan istället och hem med TG, främst för att undvika OZs lounge på ICN som har fått väldigt dåliga recensioner.
 

ulagun

Medlem
Vad menar du med det?
Sorry sent svar.
Efter en angenäm flight med Cathay skulle vi vidare till Boracay från Manilla. Totalt kaos på flygplatsen. Ren anarki vid incheckningsdiskarna. Trängsel inga fungerande köer och när det meddelades att flighten var inställd bröt helvetet löst.
Tack och lov förbarmade sig en markvärdinna över oss och ledde oss till annan stökig incheckning och annan flight/flygplats.
Maskinen var nog den sämsta och äldsta ATR,n som överhuvudtaget får lyfta.Aldrig varit med om något så nedslitet.
Hemresan höll på att resultera i revolt. Utresan 20 kilo bagage. Hem 8 kilo resterande dyr övervikt. Folk var rent ut fly förbannade.
Igen försenade med gammal sliten maskin ombord service var bara att glömma.
Och detta ska föreställa " national carrier"
Aldrig mer....
 

spritfet

Medlem
Såg att du bokat OZ FRA-ICN och TG BKK-FRA. Vi gör (som det ser ut nu iaf) samma resa fast åt andra hållet (dock med LHR-BKK istället) för surfresa sommaren 2017 - blir inte Siargao igen utan Bali den här gången. Blir spännande att höra både hur ni hade det på Siargao och hur upplevelsen i luften är! Kommer nog försöka få till en ombokning så att det blir LH eller OZ på utresan istället och hem med TG, främst för att undvika OZs lounge på ICN som har fått väldigt dåliga recensioner.
F-loungen på ICN är inget man skriver hem om, men däremot är ombordupplevelsen OZ F riktigt bra :)
 
  • Gilla
Reactions: ahh
Toppen