Senaste nytt

SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

Jag har en bokning i april till Miami där flyget istället för att avgå 07:00 från Göteborg blev ändrat till 06:20. Eftersom jag inte har möjlighet att vara i tid på flygplatsen till 06:20, och inget senare flyg går så att jag hinner med flighten till Miami, så föreslog jag att hela resan inkl hemresan kunde tidigareläggas en dag istället, så första flighten avgår kl 07:25 istället. SAS kundtjänst nixade, med hänvisning till att den långa flighten skulle avgå på ordinarie tid. (Här får jag ändå ge dem cred för att de är kreativa med att komma på riktigt konstiga ursäkter.) Även +/- 2 dagar nekades.
Jag föreslog då att jag kunde avboka hela resan och få hela resan återbetald, men de nixade de också med hänvisning till att biljetten inte är avbokningsbar. Också fel såklart, men inte lika kreativt som den första ursäkten.

Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?
 

konsumtion

Medlem
Jag har en bokning i april till Miami där flyget istället för att avgå 07:00 från Göteborg blev ändrat till 06:20. Eftersom jag inte har möjlighet att vara i tid på flygplatsen till 06:20, och inget senare flyg går så att jag hinner med flighten till Miami, så föreslog jag att hela resan inkl hemresan kunde tidigareläggas en dag istället, så första flighten avgår kl 07:25 istället. SAS kundtjänst nixade, med hänvisning till att den långa flighten skulle avgå på ordinarie tid. (Här får jag ändå ge dem cred för att de är kreativa med att komma på riktigt konstiga ursäkter.) Även +/- 2 dagar nekades.
Jag föreslog då att jag kunde avboka hela resan och få hela resan återbetald, men de nixade de också med hänvisning till att biljetten inte är avbokningsbar. Också fel såklart, men inte lika kreativt som den första ursäkten.

Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?
Känns som att detta inte är helt orimligt ifall det finns plats. Om inte annat så till en lägre klass så att säga. Som någon annan sa, de får ju behålla pengarna och ändå sälja din plats som du inte kommer ta.
 

palmen

Moderator
Jag har en bokning i april till Miami där flyget istället för att avgå 07:00 från Göteborg blev ändrat till 06:20. Eftersom jag inte har möjlighet att vara i tid på flygplatsen till 06:20, och inget senare flyg går så att jag hinner med flighten till Miami, så föreslog jag att hela resan inkl hemresan kunde tidigareläggas en dag istället, så första flighten avgår kl 07:25 istället. SAS kundtjänst nixade, med hänvisning till att den långa flighten skulle avgå på ordinarie tid. (Här får jag ändå ge dem cred för att de är kreativa med att komma på riktigt konstiga ursäkter.) Även +/- 2 dagar nekades.
Jag föreslog då att jag kunde avboka hela resan och få hela resan återbetald, men de nixade de också med hänvisning till att biljetten inte är avbokningsbar. Också fel såklart, men inte lika kreativt som den första ursäkten.

Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?
Vid ändring av tidtabell har man ju rätt att boka om alternativt att avboka hela resan och få tillbaka alla pengar.
Har varit med om att avgångstid ändrades 5 minuter till Hong Kong, jag kunde då gratis avboka och åka veckan efter istället utan problem.
 
Jag kollade närmare på bokningen - det var inte en tidtabellsändring utan ett nytt flightnummer. Alltså inställd flight antar jag (den ursprungliga flighten finns inte kvar). Alltså ombokning med liknande villkor eller återbetalning inom sju dagar, och dessutom informera om rättigheterna. Hittills har de inte lyckats leverera något av det.
 
Toppen