Senaste nytt

Star Alliance lounge på Palma de Mallorca (PMI)?

Bryant

Medlem
Jag kommer att besöka Palma några timmar den 4/1. Finns det någon lounge där man har tillträde med *A Guld? Hittade ingen på staralliance.com.
 

Jacob

Medlem
Tittar man i Lufthansa lounge directory ska det finnas en lounge, men det ser ut att vara en tredjeparts lounge så beror helt på om flygbolaget du åker med har avtal om lounge. Star Alliance sidan visar bara lounger som drivs av Star Alliance flygbolag.

Airport Palma De Mallorca
Location Departure area
Name AENA Sala VIP
Opening hours 6:30 am - 10:30 pm
 

Roger J

Medlem
AENA-loungen används av både Lufthansa och Spanair, den drivs av flygplatsmyndigheten. (AENA är spanska motsvarigheten till Swedavia.)
Den har inte Star Gold-status.
 

Petter

Medlem
Bump ..

Jag tänkte skriva mitt första reportage om PMI loungen, Salas vip lounge har carit där några ggr.
Åker härifrån igen imorgon.

mvh
 

mry

Medlem
Jag tänkte skriva mitt första reportage om PMI loungen, Salas vip lounge har carit där några ggr.
Åker härifrån igen imorgon.

Jag var i en lounge där i lördags men den var en VIP lounge efter säkerhetskontrollen till höger innan man svänger vänster ut mot C gaterna. Minns inte om den hette Fomentor men tror inte det, dock kom jag in som EBG och fick gästa en när jag skulle flyga med SAS till CPH från PMI.

Fick även en trevlig stämpel på alla våra 5 boardingpass med texten "SAS FAST TRACK" på för att jag var EBG och vi var i samma sällskap.

Det var för övrigt en väldigt öde flygplats, men jag hoppas att det är lite mer liv där på sommaren..
 

Swisser

Medlem
När jag flög från PMI förra året så besökte jag en stor och trevlig lounge på flygplatsen som *A guld och med businessklass biljett. För min del får loungen klart godkänt då det fanns mycket plats, loungen var ljus med stora fönsterfronter och det fanns lite att dricka och äta.
 

mry

Medlem
Ja, lösenordet stod vid disken där man visade upp boardicpass och sitt guldkort, samt på en lapp man kunde ta med sig därifrån om man ville...
 
Toppen