Senaste nytt

Airport Runways

Nemo

Medlem
Tänkte höra mig för om löpartips kring flygplatser när du har några timmars layover. Både själva rundan och praktiska råd. Det är alltid skönt att sträcka på benen, både efter att ha suttit still i ett par timmar och inför nästa segment.

På OSL/Gardermoen har jag gått över till Radisson, löst ett träningskort för NOK100 till deras Fit4Flight, bytt om och sprungit en runda. På gymmet finns även löpband och andra träningsmaskiner, handdukar, fruktkorg. Man låser in handbagaget på gymmet. Loungen på Gardermoen har inte dusch. Kan vara bra att ta med mobilen med lokala taxibolag inlagda. Det finns också en papperskarta i receptionen (Sykkelkart Ullensaker kommune). Löparrundan hittade jag på http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=1629832.
Har du tips på andra Airport Runways?
EDIT: Rundan passerar SAS museet http://www.gardermoenkulturpark.no/side.aspx?pid=9 efter 5km.
EDIT2: Tagit bort icke-löparrelaterad info.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
I Hannover arrangeras varje år ett halvmarathon runt flygplatsen med start och mål vid terminalerna (blir förstås lite längre än bara runt själva flygplatsen).

Här finns karta.
Streckenverlauf
 

cantona

Medlem
Är själv långdistansare men har aldrig tänkt tanken. Undrar varför? Har tillräckliga bekymmer med att förklara för min omgivning varför jag håller på med min hobby. Ska nästa vecka ner till DUR och springa Comrades. Ett extra långt layover är inplanerat i IST och tänker nyttja den nya loungen till max. Inga löppass inplanerade. Kanske på hemvägen, hm!? :D
 

MarcusC

Medlem
I Hannover arrangeras varje år ett halvmarathon runt flygplatsen med start och mål vid terminalerna (blir förstås lite längre än bara runt själva flygplatsen).

Här finns karta.
Streckenverlauf

Verkar ju spännande...kan tänka mig att springa...verkar tyvärr gå relativt tidigt? April?

Jag vill ha ett sommarlopp gärna med flyannknytning.
 

Nemo

Medlem
Fick det här erbjudandet i brevlådan för några dagar sedan. Det finns visst en egen sektion för löpare på bonusprogrammet för AirFrance/KLM.

"Run the BMW Frankfurt Marathon, fly with Air France
Air France, the official carrier of the BMW Frankfurt Marathon, is happy to provide a special discount for every runner and visitor of the BMW Frankfurt Marathon 2012. Get between five and ten per cent reduction on exklusive Air France and KLM flights to and from Frankfurt.
In order to claim your discount use the event-id 16104AF when booking your flight online.
You may also participate in the frequent flyer bonus program Flying Blue and the growing running community Flying Blue Running. It’s free and it comes with lots of benefits:
- reduced plane fares to international events
- redeem your miles for free registrations and VIP packages at running events
- share your running stories
- get advice from professional coaches
- running-guides for international destinations
Find out more at http://www.flyingbluerunning.com "
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Verkar ju spännande...kan tänka mig att springa...verkar tyvärr gå relativt tidigt? April?

Jag vill ha ett sommarlopp gärna med flyannknytning.
Även i Frankfurt finns det något slags "flyglopp", Frankfurter Lufthansa Halbmarathon, som tydligen går i mars.

Kan dock inte hitta någon karta över banan. Start och mål är vid Commerzbank Arena som man ser precis innan landning.

10. Lufthansa Halbmarathon
 

MarcusC

Medlem
Låter som lopp som får planeras in för löpsäsongen 2013.....kanske..Gillar starkt det där med start och mål på landningsbanan..
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om Berlins nya Brandenburg flygplats kommer att ordna någon slags marathon innan de öppnar för flygtrafiken.
Det är i alla fall vanligt i Japan att ordna marathon på flygplatsen där öppnas nytt.
 
Toppen