Senaste nytt

SAS Diners Club

dino_81

Medlem
Nej, för att se sina "fria" loungebesök måste man kontakta kundtjänst eller själv hålla koll på hur många besöka man gjort i förhållande till föregående års spend. Minst sagt krångligt.

Med en förhöjd årsavgift (nuvarande är väl 525 SEK) och till det en slopad fri årsavgift för EBG i kombination med minskad intjäning till EuroBonus kommer jag inte att förlänga mitt kort.

Är detta ett sätt för Diners att själva eliminera sitt kort på den svenska marknaden?
 

Jonas H

Medlem
Man undrar ju också hur eventuellt innestående poängsaldo kommer att regleras vid en uppsägning? Det scenariot borde ju å andra sidan kunna ha inträffat tidigare, så någon kanske vet?
 

Knucket

Medlem
När Diners skickade ut nya kort för något år sedan när dom hade något säkerhetsproblem hade jag 495 poäng innestående som frös inne. Gick absolut inte att flytta dom poängen vidare till det nya kortet, trots att det var deras problem som gjorde att nytt kort skickades ut. Ogillar Diners starkt sedan dess.
 

Glenn E

Medlem
Nu finns de nya refglerna från 20170101 på diners hemsida.
Årsavgift 525 kr även för guld.
http://www.dinersclub.se/global/se/images/uncategorized/se_sasebdc_20161005.pdf

Jag kan inte hitta någonting om förändrad poäng intjäning.

För 2 år sedan använde jag kortet mycket flitigt och blev erbjuden gratis årsavgift av deras kundtjänst.
Jag sa att som EBG hade jag redan fri årsavgift och bad om en "rain check".

Det är nog läge att kassera in denna nu.;)
 

JimmyH

Medlem
Var kan man se sitt innestående poängsaldo ?
Dras årsavgiften direkt i början av året eller berorodet på när man teckande sig ?

Dom 2 anledningarna till att ha kortet alls försvinner ju så det blir ju till att säja upp det i god tid så man slipper årsavgiften.
 

dino_81

Medlem
Tycker som sagt att detta är märkligt av Diners. Vill de inte ha kvar några kunder?

Ser egentligen ingen anledning/fördel att ha kvar mitt SAS Diners Club.

Som EBG är SAS MasterCard gratis och ger samma EuroBonus-poäng i förhållande till spend som Diners kommer att göra.

Som EBG har jag tillgång till lounge och de få gånger jag åker med flygbolag utanför Star Alliance kan jag klara mig utan lounge (eller använda mitt Priority Pass).

Med reservation för att SAS MasterCard ändrar både intjäning och årsavgift så klart. Det ska dock mycket till för att jag ändå kommer att behålla mitt SAS Diners Club.
 

Agö

Medlem
Tycker som sagt att detta är märkligt av Diners. Vill de inte ha kvar några kunder?

Ser egentligen ingen anledning/fördel att ha kvar mitt SAS Diners Club.

Som EBG är SAS MasterCard gratis och ger samma EuroBonus-poäng i förhållande till spend som Diners kommer att göra.

Som EBG har jag tillgång till lounge och de få gånger jag åker med flygbolag utanför Star Alliance kan jag klara mig utan lounge (eller använda mitt Priority Pass).

Med reservation för att SAS MasterCard ändrar både intjäning och årsavgift så klart. Det ska dock mycket till för att jag ändå kommer att behålla mitt SAS Diners Club.
Dessutom är det ju ett värdelöst kort eftersom det knappt går att använda utanför flyg- och hotellvärlden. Jag ska behålla mitt tills vidare, mest för att det är gratis för mig och att jag har en jäkla massa loungebesök att använda någon gång. Och för att det står "Excellent Member" på mitt danska Dinerskort. Det sista är det starkaste skälet.
 

mha321

Medlem
Med reservation för att SAS MasterCard ändrar både intjäning och årsavgift så klart. Det ska dock mycket till för att jag ändå kommer att behålla mitt SAS Diners Club.
Jag räknar iskallt med att de kommer sänka intjäning. Men jag tror de kommer låta årsavgiften vara i samma nivå som nu spontant -- det känns som det är mer konkurrens på den sidan.

Däremot har ju Diners även om mastercard sänker intjäningen ganska svagt säljargument. Man får ju i dagsläget även lika många poäng på Amex billigaste kort (väl?) som har lägre årsavgift...
 
Toppen