Senaste nytt

Söka upgraderingar inom Star Alliance?

tommy76se

Ny medlem
Hejsan

Är det någon av er som vet bra något bra verktyg att för att söka upgraderingar ifrån Y till C inom StarAlliance? Eller är det awardtools man ska använda sig av och om det går boka bonus resa i C så innebär det man kan upgradera till C från Y eller är det andra parameter som styr om man kan upgradera? Går det överhuvudtaget att se om man kan upgradera beroende på vilka businessklass priser (typ D, J osv) som är tillgänliga?

Mvh

Tommy
 

A380*G

Medlem
Hejsan

Är det någon av er som vet bra något bra verktyg att för att söka upgraderingar ifrån Y till C inom StarAlliance? Eller är det awardtools man ska använda sig av och om det går boka bonus resa i C så innebär det man kan upgradera till C från Y eller är det andra parameter som styr om man kan upgradera? Går det överhuvudtaget att se om man kan upgradera beroende på vilka businessklass priser (typ D, J osv) som är tillgänliga?

Mvh

Tommy

Beroende på vilket program du använder har man olika tillgång till uppgrades med miles/poäng/vouchers.
Om du ger mer info kan vi säkert hjälpa dig. :)
 

A380*G

Medlem
Generellt kan man säga att om award finns så går det att uppgradera. Men det finns även många tillfällen då det går att uppgradera när awards inte finns eftersom award är väldigt få per flight, men upgrades styrs av rev. mgmt och revideras kontinuerligt fram till avgång.
 

agehall

Medlem
Det är olika bokningsklasser för upgrade awards på olika bolag, men som jumbooze skriver är ExpertFlyer ett riktigt bra verktyg för att hitta dessa utan att behöva veta exakt vilka bokningsklasser som gäller för olika bolag. Även KVS Tool är ett bra verktyg.
 

tommy76se

Ny medlem
Tack för snabba svar.

Det gäller uppgradering av resa som utförs av Singapore Airlines men med min eurobonus poäng. Vet att singapore airlines brukar vara väldigt restriktiva med upgraderingar och awards överhuvudtaget. Tyvärr verkade expertflyer upgrade verktyget sakna info för singapore airlines. Hur är det med KVS Tools kan man där söka på singapore airlines eller inte? Då jag inte kör på windows som platform så vill jag helst vet det innan jag börjar meka med skaffa annan programvara för få in det?

När det gäller vilka klasser som kan upgraderar till vilka klasser har jag redan hittat denna infon men problemmet är att det känns svårt veta om det finns "lediga platser" just på en avgång för kunna utnyttja en upgradering.

Allmän fråga hur är de generellt med awards och upgradering är det alltid typ 1-2 platser per flight varje avgång varje dag eller är det så att det kanske bara är på torsdagar flight XX123 har awards osv eller styrs det av hur mycket förbookningar de har Z dagar innan avgång osv?
 

jumbooze

Medlem
Om du har biljett i rätt klass kan du ju testa på Eurobonus hemsida, mata in dina uppgifter på Uppgradera formuläret eller ring kundtjänst och kolla om det finns möjlighet.
 

agehall

Medlem
KVS visar data för alla *A-bolag. Jag vet inte om det är 100% giltigt för EB dock, det är bara EB som kan svara på.

En sak som är värd att tänka på, är att ANA-sökmetoden för *A upgrades kräver att man kör windows. Det är någon bugg i Wine som gör att det inte funkar annars.

Om du kör OSX, så är PlayOnMac ett enkelt sätt att kunna köra windows-program utan besvär. Funkar riktigt bra.

Allmän fråga hur är de generellt med awards och upgradering är det alltid typ 1-2 platser per flight varje avgång varje dag eller är det så att det kanske bara är på torsdagar flight XX123 har awards osv eller styrs det av hur mycket förbookningar de har Z dagar innan avgång osv?

Det finns nog inga bra tumregler om hur många platser som släpps. Ibland släpps alla lediga säten till award upgrades och ibland inga, trots att kabinen är nästan tom. Det är helt omöjligt att veta, tyvärr.
 

tommy76se

Ny medlem
Om du kör OSX, så är PlayOnMac ett enkelt sätt att kunna köra windows-program utan besvär. Funkar riktigt bra.

Det finns nog inga bra tumregler om hur många platser som släpps. Ibland släpps alla lediga säten till award upgrades och ibland inga, trots att kabinen är nästan tom. Det är helt omöjligt att veta, tyvärr.

Ska pröva med playonmac... När det gäller platserna finns det överhuvudtaget några regler på hur mycket award upgrades och award platser bolagen ska släppa eller är det mer upp till dem själva?

Samtidigt förstår man ju bolagne vill känna pengar och som marknaden är just nu vill de ju helst man betalar fullpris för alla platser.
 
Toppen