Senaste nytt

Otroliga händelser under en resa!

Mr Planning

Medlem
Själv så fick jag uppleva "airrage" på en flygning mellan Frankfurt och Fortaleza (Brasilien) för drygt två år sedan, med Tyska Condor.

Strax efter start så la jag märke till några Tyskar en rad snett framåt som vid en första anblick mest såg ut som, törstiga öl Tyskar bara.
Killen (dom var runt 30 år) som satt vid fönstret började efter ett tag bli något högljudd och aggressiv mot sina två vänner.
Tyska svordomar och så slog han mot kompisen bredvid.

Efter tag började folk lägga märke till dom då han blev mer och mer högljudd (endast ett välkänt tyskt ord) , och folk började att vända sig om samt flygvärdinnorna som dök upp flera gånger utan att säga till honom dock.

Han började nu slå på stolen framför, och på fönstret vilket slutade med att tv skärmen slogs sönder.
Kuddarna revs sönder.
Själv så reagerade jag ordentligt att det här kommer sluta illa, när killen slog sönder fönstret och fick loss en stor vass plastbit som han höll i.
Sa då till personalen att det är dags att agera nu, varpå dom svarar "we are working on it, don`t do anything"

Märker efter ett tag att våran rutt har ändrats på skärmen ,och att vi är på väg mot Afrika istället för Sydamerika! (Praia)
Och förstår nu att vi kommer gå ner på Kap Verde.

Ser hur en manlig person ur personalen står vid mig med handbojor, samtidigt som två passagerare ställer sig upp och går mot killen som nu är väldigt aggressiv.
Dom två passagerarna visar sig vara Tyska poliser på semester, och en av dom går bakom killen och tar tag i hans huvud samtidigt som den andra tar honom från sidan.. och dom sätter handbojor på killen.
För honom längst bak, och efter ett tag så går vi ner i Kap Verde och lokala polisen kommer och griper honom.
Hans två vänner följer med också.

Vi blir kvar en kort stund för tankning och landar några få timmar försenade i Brasilien.

Den här killen tror jag inte var berusad, utan riktigt psykiskt sjuk. (sjuka ögon och ett nöjt leende när dom tog han) Han gick troligen inte loss PGA av piller, utan snarare PGA av att han INTE hade ätit sina piller...:confused:o_O

Behövdes ingen film under denna flygningen med (usla) Condor!
20141219_161016.jpg
20141219_163939.jpg
 

Anfield

Medlem
Själv så fick jag uppleva "airrage" på en flygning mellan Frankfurt och Fortaleza (Brasilien) för drygt två år sedan, med Tyska Condor.

Strax efter start så la jag märke till några Tyskar en rad snett framåt som vid en första anblick mest såg ut som, törstiga öl Tyskar bara.
Killen (dom var runt 30 år) som satt vid fönstret började efter ett tag bli något högljudd och aggressiv mot sina två vänner.
Tyska svordomar och så slog han mot kompisen bredvid.

Efter tag började folk lägga märke till dom då han blev mer och mer högljudd (endast ett välkänt tyskt ord) , och folk började att vända sig om samt flygvärdinnorna som dök upp flera gånger utan att säga till honom dock.

Han började nu slå på stolen framför, och på fönstret vilket slutade med att tv skärmen slogs sönder.
Kuddarna revs sönder.
Själv så reagerade jag ordentligt att det här kommer sluta illa, när killen slog sönder fönstret och fick loss en stor vass plastbit som han höll i.
Sa då till personalen att det är dags att agera nu, varpå dom svarar "we are working on it, don`t do anything"

Märker efter ett tag att våran rutt har ändrats på skärmen ,och att vi är på väg mot Afrika istället för Sydamerika! (Praia)
Och förstår nu att vi kommer gå ner på Kap Verde.

Ser hur en manlig person ur personalen står vid mig med handbojor, samtidigt som två passagerare ställer sig upp och går mot killen som nu är väldigt aggressiv.
Dom två passagerarna visar sig vara Tyska poliser på semester, och en av dom går bakom killen och tar tag i hans huvud samtidigt som den andra tar honom från sidan.. och dom sätter handbojor på killen.
För honom längst bak, och efter ett tag så går vi ner i Kap Verde och lokala polisen kommer och griper honom.
Hans två vänner följer med också.

Vi blir kvar en kort stund för tankning och landar några få timmar försenade i Brasilien.

Den här killen tror jag inte var berusad, utan riktigt psykiskt sjuk. (sjuka ögon och ett nöjt leende när dom tog han) Han gick troligen inte loss PGA av piller, utan snarare PGA av att han INTE hade ätit sina piller...:confused:o_O

Behövdes ingen film under denna flygningen med (usla) Condor! Visa bifogad bild 56737 Visa bifogad bild 56738


Galet
 

AABack2ARN

Medlem
Riktigt obehagligt. Är verkligen glad att jag sluppit uppleva detta i verkligheten. Fick ni någon förklaring från flygbolaget efter att ni lämnat av dessa personer?
 

I95_ges

Medlem
På väg till Island med Icelandair så var jag med om något ganska otrevligt. Ett kompisgäng på tre grabbar sitter snett framför mig. De har festat och är på ganska gott humör. När vi skall börja taxa ut så blir en kille helt galen. Skriker och hotar de närmsta passagerarna. Flygvärdinnorna kommer fram ett flertalet gånger och killen lugnar sig bara måttligt. Till slut så blir han så uppjagad så han börjar slå och sparka på stolen framför. Då kommer flygvärdinnan tillbaka i sällskap med vad som ser ut som en passagerare. De tar med sig killen längst bak i kabinen. Passageraren pratar lugnt och sansat med grabben och sedan visar han diskret att han är beväpnad med en pistol. Killen lugnar ner sig och sover resten av resan.
 

thh

Medlem
På väg till Island med Icelandair så var jag med om något ganska otrevligt. Ett kompisgäng på tre grabbar sitter snett framför mig. De har festat och är på ganska gott humör. När vi skall börja taxa ut så blir en kille helt galen. Skriker och hotar de närmsta passagerarna. Flygvärdinnorna kommer fram ett flertalet gånger och killen lugnar sig bara måttligt. Till slut så blir han så uppjagad så han börjar slå och sparka på stolen framför. Då kommer flygvärdinnan tillbaka i sällskap med vad som ser ut som en passagerare. De tar med sig killen längst bak i kabinen. Passageraren pratar lugnt och sansat med grabben och sedan visar han diskret att han är beväpnad med en pistol. Killen lugnar ner sig och sover resten av resan.

Med mindre än att du var den galna killen så är nog "diskret" fel ord.
 

MartinH

Medlem
Amsterdam till Tbilisi för några år sen. Jag fattade det som att en kille skulle bli utvisad. Han satt längst bak med 2 vakter. Han var mycket upprörd, skrek och grät. Till slut släpade vakterna honom till galleyt, brottade ner honom och gav han en spruta, sen blev han lugn och vi kunde lyfta.
 

Mr Planning

Medlem
Riktigt obehagligt. Är verkligen glad att jag sluppit uppleva detta i verkligheten. Fick ni någon förklaring från flygbolaget efter att ni lämnat av dessa personer?

Inte ett knyst från bolaget.
När dom gick ner så ropades det ut att det skedde PGA ett sjukdomsfall, vilket 90% således trodde att så hade skett.

Gick bakom dom Tyska poliserna ut, och flygvärdinnorna sa inget mer än bara "danke" till dom.

Undrar hur pass vanligt liknande händelser är, man läser ju om det ibland i tidningarna.
 

AndersSt

Medlem
Detta är inte upplevt av mig själv men kan ändå vara intressant. En bekant till mig som är läkare råkade ut för en sak för länge sedan, säkert 15-20 år tillbaka nu.
Han reste med sin familj på semester, till Egypten tror jag det var. En passagerare blev plötsligt medvetslös och man ropade ut i PA och frågade om det fanns någon läkare ombord. Min vän och en dansk sjuksköterska gav sig tillkänna och började hjälpa passageraren. Kapten kom och frågade hur det stod till och min vän meddelar då att passageraren fått akut hjärtsvikt och måste komma till ett sjukhus så fort som möjligt. Det blev landning i Marseille där ambulans mötte upp och tog passageraren till sjukhus och sedan fortsatte man flygningen.

En tid efter hörde flygbolaget av sig och meddelade att passageraren klarat sig och att den medicinska bedömningen hade varit korrekt vilket innebar att landningen därför varit berättigad. Min vän frågade vad som menades med det där sista och fick då veta att han ev kunde ha hållits ekonomiskt ansvarig om beslutet hade visat sig vara felaktigt. Det låter ju helt vansinnigt eftersom det rimligen är kapten som fattar beslutet om landning? Senare har min vän fått veta av amerikanska kollegor att de rekommenderas att inte ge sig tillkänna i liknande situationer, inte minst pga att deras försäkringar inte täcker ev "malpractice lawsuits" utanför deras ordinarie arbetsplats, dvs de kan bli stämda på mångmiljonbelopp om något skulle gå fel.
 
Toppen