Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

JohanA

Medlem
Tack för bra info, jag håller på att boka in ett runway view day use room på Hilton så vi kan sträcka ut lite eftersom att vårt läge inte verkar vara så bra (och halvrisiga lounger), kolla in stan får bli en annan gång :)
Låter som en bra plan! Lounger med småbarn är ingen bra lösning normalt sett då barnen vill leka och man själv inte kan slappna av i en stol utan måste hålla koll på dem.
 

thsred

Medlem
Ska åka med SAS och är EBG. Vilken lounge kan/bör/ska man besöka? Kollade och det finns ju JAL (Aseana), SAS, Swiss och Air France (Air India tror jag). Går 3:e parts lounge att besöka som *A? Eller kommer de alla att hänvisa till SAS eftersom det är det bolaget jag åker med? Eller är det helt enkelt så att SAS är bäst?
 

AABack2ARN

Medlem
Mitt minne av SAS lounge är att den inte är så mycket att hänga i julgranen. Men är det dock inte så att Swiss lounge stänger ganska tidigt i förhållande till SAS avgångstider?
 

AABack2ARN

Medlem
När var det SAS ändrade sin tidatbell så att bägge avgångarna till Skandinavien är sena (21 resp 22)?

Swiss sena flight går ju runt 19 så de har väl ingen större anledning att hålla loungen öppen efter det om det inte är så att de fungerar som lounge till andra bolag också. Öppettiderna verkar inte framgå på star alliances hemsida :(
 

Agö

Medlem
När var det SAS ändrade sin tidatbell så att bägge avgångarna till Skandinavien är sena (21 resp 22)?

Swiss sena flight går ju runt 19 så de har väl ingen större anledning att hålla loungen öppen efter det om det inte är så att de fungerar som lounge till andra bolag också. Öppettiderna verkar inte framgå på star alliances hemsida :(
Den stänger kl 19.
 

jumbooze

Medlem
Tyvärr stänger de tidigt men de har 312 urban wheat så där brukar jag slinka in och ta en sådan och något tilltugg senmär det bara hoppas sas tar fram varmkorv i loungen
 

Canadien

Medlem
Swiss lounge öppnar också tidigare än SAS lounge ifall du hänger på låset. SAS öppnar 14-15 nånting. Sök här på forumet så hittar du tråd om öppettider för den loungen.
 

Kimmen00

Medlem
För kvällsflighten till Stockholm så är ju tyvärr Swiss körd då den stänger 19. Fick uppleva det i fredags och istället trängas med alla andra i SAS-loungen
 
Toppen