Senaste nytt

Hilfe - transfer Arlanda enbart 20 min - vad göra?

Hur är det om man bara skulle vara tyst och missa flighten pga mct är kort och sedan bli ombokad till ngn annan flight och hopas att vi blir mer än 3 timmar sen till LAX. Då kan vi ju claima enligt EU förordningen;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

taxvalp

Medlem
Hur är det om man bara skulle vara tyst och missa flighten pga mct är kort och sedan bli ombokad till ngn annan flight och hopas att vi blir mer än 3 timmar sen till LAX. Då kan vi ju claima enligt EU förordningen;)

Om du inte har en tid att passa, det finns gott om alternativa flighter och du tycker det är värt besväret så är det självklart ett alternativ...

Jag hade nyligen en liknande upplevelse med Ethiopian och award (tidtabellsändring utan meddelande och därmed omöjlig connection), se Fått ändrad tid av Ethiopian, Minimum Connection Time underskrids, vad göra? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor men valde tidigt bort fight-alternativet på grund av att inget av kriterierna ovan var uppfyllt.
 

agehall

Medlem
Hur är det om man bara skulle vara tyst och missa flighten pga mct är kort och sedan bli ombokad till ngn annan flight och hopas att vi blir mer än 3 timmar sen till LAX. Då kan vi ju claima enligt EU förordningen;)
Då ska man inte heller diskutera omständingheterna på ett publikt forum i förväg. Det är ju lätt avslöjande att du har känt till ändringen långt i förväg...
 

AtleFlyg

Medlem
ett publikt forum

Just denna väsentlighet är det nog rätt många som glömmer ibland känns det som på vissa diskussioner eller frågeställningar. Det känns säkerligen för många som att de sitter och diskuterar med sina vänner, vilket man kanske också gör men med tillägget att det är publikt. :)
 

Thornado

Medlem
Skulle vilja se SAS gå inför skranket och hävda att nicket SAS_CPH_LOUNGE är mr x :)

Du har angett ditt födelsedatum i din användarprofil här. Om den stämmer med Mr X födelsedatum skulle jag hävda att sannolikheten att två personer som är födda samma dag får precis samma typ av problem med en bokning inom en relativt kort tidsrymd är extremt låg.
Huruvida det verkligen skulle hålla juridiskt har jag ingen aning om, så det gör jag inget uttalande om.
 

taxvalp

Medlem
Du har angett ditt födelsedatum i din användarprofil här. Om den stämmer med Mr X födelsedatum skulle jag hävda att sannolikheten att två personer som är födda samma dag får precis samma typ av problem med en bokning inom en relativt kort tidsrymd är extremt låg.
Huruvida det verkligen skulle hålla juridiskt har jag ingen aning om, så det gör jag inget uttalande om.

Du har en poäng, men förhoppningsvis har SAS bättre saker för sig än att scanna forum efter trådar som detta och försöka koppla resenärer till användare i diskussioner kring ombokning. Möjligen är det värt besväret om det handlar om någon bedrägerihistoria (som den med de falska återbetalningarna som blivit omskriven) men knappast annars.
 

Thornado

Medlem
Du har en poäng, men förhoppningsvis har SAS bättre saker för sig än att scanna forum efter trådar som detta och försöka koppla resenärer till användare i diskussioner kring ombokning. Möjligen är det värt besväret om det handlar om någon bedrägerihistoria (som den med de falska återbetalningarna som blivit omskriven) men knappast annars.

Nej, du har helt rätt att i just detta specifika fall så är det nog ingen risk. Mitt svar var mer tänkt rent allmänt kring frågan hur anonym man är eller inte är här.
 

Maja

Medlem
Oavsett vad du gör, men om din tjej har rörelseproblem så boka in assistans för henne så slipper hon gå för egen maskin! Det gör jag alltid när jag reser med min mamma som ej kan gå långa sträcker p.g.a. söndertrasade knän och en höftoperation som gick åt skogen. Då möts vi alltid upp av flygplatspersonal som sedan kör henne i rullstol från gate till gate, genom security etc. (vilket brukar leda till att vi ej behöver stå i den vanliga imigrationkön när vi har anlänt till USA utan får gå i en snabbkö! :)
 
Toppen