Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

jerixon

Medlem
Jag klagar alldeles för sällan, men verkar nästan vara läge för att börja skriva lite synpunkter när det missas välkomstgåvor, AC låter för mkt osv!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Valley

Medlem
Plockade in några och även där jag blivit nekad kompensation.

Stad:
Arlanda
Hotell: Radisson Blu Sky City
Problem: Otrevlig och oförskämd personal. Rummet var rökt i
Kompensation: Uppgradering till svit vid mitt nästa Radissonbesök (Köpenhamn)
Klagomål framfört: Till receptionist och vid hemkost
Kompensation föreslagen av: Radisson kundservice
Kompenserades av: Radisson kundservice

Stad: Oslo
Hotell: Radisson Blu
Problem: Hemskt grisigt och sunkigt rum - till det kan läggas otrevlig personal
Kompensation: Nada - Föreslagit uppgradering av rum
Klagomål framfört: ja, vid check in
Kompensation föreslagen av: Mig
Kompenserades av:

Stad: Göteborg
Hotell: Post
Problem: Lekstuga och bäbissim i polen, dålig service.
Kompensation: Del av barnota ströks - Löfte om uppgradering vid nästa besök
Klagomål framfört: Vid check out och efter hemkost
Kompensation föreslagen av: Receptionist och hotellchef
Kompenserades av: Receptionisten. Uppgraderingen ännu inte utnyttjad

Stad: Sarpsborg
Hotell: Quality Hotel
Problem: SPA-Avdelningen stängd utan att information lämnats innan bokning
Kompensation: Ingen
Klagomål framfört: Vid check out, per e-Mail
Kompensation föreslagen av:
Kompenserades av:

Stad: Kristiansand
Hotell: Clarion Ernst
Problem: Fel rumspris betalades
Kompensation: 5 000 eller om det var 10 000 bonuspoäng
Klagomål framfört: e-Mail vid hemkost
Kompensation föreslagen av: Kundservice
Kompenserades av:

Stad: Hudiksvall
Hotell: Numer Quality Stadt
Problem: Godstågen och järnvägsövergången strax utanför fönstret. Du vaknar garanterat redan vid 03.30-04.00-tiden
Kompensation: Nej - Ordnade nytt rum
Klagomål framfört: Första morgonen till receptionist
Kompensation föreslagen av: Mig
Kompenserades av:
(På grund av detta och frukosthändelsen har detta hotell missat bortåt +30 hotellövernattningar)
 

AX22100

Medlem
Stad: Åbo
Hotell: Best Western Seaport
Problem: Ingen välkomstgåva som Diamond
Kompensation: Bonuspoäng för en extra natt samt Diamond bonus på de poängen. Så dubbla poäng den natten jag bodde där.
Klagomål framfört: Påpekades lite frågande vid check-out.
Kompensation föreslagen av: Receptionisten
Kompenserades av: Receptionisten / "Hotel Director"
 

DanielKif

Medlem
Stad: Göteborg
Hotell: Scandic
När: Juli 2016
Problem: Vid incheckning 23.00 var inte rummet klart. Jag fick vänta i 20 minuter på att det skulle färdigställas. Wifi fungerade inte under vistelsen.
Kompensation: Voucher på en frinatt på valfritt Scandic hotell i Sverige
Klagomål framfört: På mail dagen efter
Kompensation föreslagen av: Hotel Director
Kompenserades av: Hotel Director
 

Gus

Medlem
Jag har redan skrivit detta en gång men helt galet vad bra saker man kan få om man "klagar för småsaker" (i positiv bemärkelse). :) För fyra år sedan bodde vi på Hilton Doubletree i Santa Monica. På översängen i våningssängen låg ett par trosor. När vi åt middag på hotellet en dag, friterad kyckling, så var kycklingen HELT rå!!! Det förstörde resten av vår semester med salmonellanoja etc. Det enda vi fick då var en gratis öl till måltiden! :eek::rolleyes:
 

jerixon

Medlem
Har just nu en diskussion med sales managern för Danmark om detta hotell.
Jag har bott här 6ggr och bokat business class rum var gång. Aldrig uppgraderad och aldrig välkomstbrev eller gåva på rummet.
Skrev ett mail med feedback i eftermiddags när jag checkade in.
3 minuter senare exakt kom gåvan och brevet och senare i kvällen ett bra mail med inbjudan till diskussion för förbättring imorgon.

Bra hanterat såhär långt, får se om det blir någon kompensation eller framtida förbättring då jag har 1-2 nätter i månaden här.



Stad: Århus

Hotell: Radisson Blu Scandinavia

Problem: Under vistelsen hade vi några mindre problem som vi inte klagade på, dessa var: Vid incheckning var ena toaletten i juniorsviten inte städad, vi kallade på städerska utan att klaga. Vattnet i duschen var inte varmt och vi fick duscha ganska kallt ett par ggr, även detta utan att klaga. Shampo och lotion i badrummet hade utgånget datum. Under incheckning hade vi dessutom frågat om uppgradering men fått svaret att det endast fanns ett bättre rum men att det var upptaget, Presidential Suite.

Kompensation: Återbetalning av hela beloppet för 3 nätter i juniorsvit (ca 10.000 kr)

Klagomål framfört: Efter utcheckning och full betalning på väg ut ur hotellet ser min fru den stora tavlan med texten att det är rabatt på mat om man är Club Carlson medlem. Detta hade jag helt glömt bort och vi är tillbaks vid receptionen. Efter lite knorr om detta så får vi våra 15% tillbaka varpå min fru frågar om Presidential Suite var upptagen eller inte och om inte varför vi inte blev uppgraderade. Hey presto på 15 minuter kan receptionisten inte ta reda på om den var upptagen eller inte, manager kallas. På 10 minuter lyckas inte heller han bevisa att den var upptagen varpå han berättar att en uppgradering för guldmedlemmar inte betyder en uppgradering i rumskategori utan bara bättre rum i samma kategori. Jag säger till min fru att strunta i detta och att jag ringer head office när vi kommer hem, min fru berättar då om de andra problemen vi inte nämnt varpå vi får full refund som en blixt från klar himmel.

Kompensation föreslagen av: Duty Manager

Kompenserades av: Duty Manager

Jag har redan skrivit detta en gång men helt galet vad bra saker man kan få om man "klagar för småsaker" (i positiv bemärkelse). :) För fyra år sedan bodde vi på Hilton Doubletree i Santa Monica. På översängen i våningssängen låg ett par trosor. När vi åt middag på hotellet en dag, friterad kyckling, så var kycklingen HELT rå!!! Det förstörde resten av vår semester med salmonellanoja etc. Det enda vi fick då var en gratis öl till måltiden! :eek::rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trekker

Medlem
Har just nu en diskussion med sales managern för Danmark om detta hotell.
Jag har bott här 6ggr och bokat business class rum var gång. Aldrig uppgraderad och aldrig välkomstbrev eller gåva på rummet.
Skrev ett mail med feedback i eftermiddags när jag checkade in.
3 minuter senare exakt kom gåvan och brevet och senare i kvällen ett bra mail med inbjudan till diskussion för förbättring imorgon.

Bra hanterat såhär långt, får se om det blir någon kompensation eller framtida förbättring då jag har 1-2 nätter i månaden här.
Glomde forstas skriva att vi inte fick nagon valkomstgava och inte heller nagot vatten pa rummet.
 

jerixon

Medlem
Gillar verkligen hotellet i övrigt.
Mycket trevlig personal, bra mat och sköna sängar. Detta i kombination med otroligt bra gym som man får tillgång till gör det till mitt förstaval i stan :)
Men jag vill trots det ha lite extra service som jag har rätt till eftersom rummen är väldigt dyra här generellt.

Glomde forstas skriva att vi inte fick nagon valkomstgava och inte heller nagot vatten pa rummet.
 

erhel

Medlem
Stad: Washington D.C.
Hotell: Capital Hilton
När: Juni 2016
Problem: Avvärjt försök till room invasion. Märkligt hanterat av personal.
Kompensation: 50 000 Hhonors poäng
Klagomål framfört: På mail vid hemkomst
Kompensation föreslagen av: Hotel Director + uppförhandlat av mig
Kompenserades av: Hotel Director
 
Toppen